Tavaly az RSV4 X-szel kedveskedett a különlegességre vágyóknak az Aprilia gyár versenyrészlege, idén a Tuono került a mérnökök keze közé. Szó szerint az utolsó csavarig mindent átvizsgáltak, hogy minimálisra csökkentsék a tömeget és maximalizálják a teljesítményt, aminek eredményeként a 185 kg száraz tömegű, 175 lóerős utcai gépből végül megszületett a 166 kg száraz tömegű, 221 lóerős Tuono V4 X.

Az Öhlins szállítja az elöl 125, hátul 130 mm-es rugóúttal rendelkező felfüggesztést, a 17 colos kovácsolt magnéziumfelnikre elöl 120/70, hátul 200/55-ös abroncsokat szerelnek. A Brembo-tól jön a fékrendszer elöl 330 mm-es tárcsákkal és négydugattyús nyergekkel, hátul egy darab 220 mm-es tárcsát és kétdugattyús nyerget használnak. A közúti használathoz szükséges felszerelésekről való lemondáson kívül a karbon nagyvonalú alkalmazásával csökkentették a tömeget, de sok a forgácsolt alumínium alkatrész is, úgymint kuplung- és fékkarok, lábtartó, tanksapka satöbbi. Mindössze tíz példányt készít az Aprilia Racing a Tuono V4 X-ből, a vételár 35 ezer euró.