Jelenleg Európában három akkumulátor-partnere van a Volkswagennek, azonban a fajlagos költségek csökkentése érdekében a német konszern a Tesla-Panasonic megállapodáshoz hasonló kizárólagos szerződésre törekszik a fajlagos költségek csökkentése érdekében, a Samsung SDI-vel írt alá előzetes megállapodást 50 milliárd euró értékű akkumulátor-szállításról. Azonban a Bloomberg információi szerint megakadtak a tárgyalások, mert a németek és a koreaiak másként képzelik el az ütemezést. A Volkswagen konszern viszonylag rövid időn belül akarja felpörgetni az elektromos autók értékesítését, és hamar akar évi 20 gWh kapacitást (évi 200 000 autó 100 kWh-s akkumulátorral), azonban a Samsung SDI szerint olyan gyorsan nem lehet megvalósítani a kellő kapacitást, ahogy azt az autógyártó képzeli, és csak 5 gWh szállítását tudja garantálni. Egyik fél se kívánta kommentálni a folyamatban lévő tárgyalásokat, amelynek komoly kihatásai lehetnek az ID. almárka jövőjére, és arra a tervre, hogy a VW konszern 2028-ig hetven elektromos modellt akar piacra dobni.