Benzin-mechanikus hibrid hajtáson dolgozik a Volvo, egészen pontosan egy olyan hátsó tengelyt fejlesztenek, amelyen van egy lendkerék, ami az autó megállásakor felpörög, az induláskor meg egy áttétel segítségével segíti a belső égésű motor munkáját.

A Porsche szintén lendkerekes hibridje áramot termel az elektromotor számára, a Volvo kihagyja ezt a lépést, és közvetlenül a hátsó kerekek hajtására használja a mozgási energiát. A rendszer arra elég, hogy városi forgalomban húsz százalékkal csökkentse a belső égésű motor fogyasztását, amelyet az indulás körüli pillanatokban sokkal erősebbnek érez majd a sofőr. A Volvo mérnökei még az idén megkezdik a rendszer közúti tesztelését, arról egyelőre nincs hír, mikor tervezik a sorozatgyártásban való bevezetését.

A Volvo lendkereke karbonból készül, átmérője 20 centi, tömege 6 kg, és hatvanezres percenkénti fordulaton pörög. A súrlódás csökkentése érdekében mindezt vákuumban teszi. Egyszerűsége miatt a Volvo nagy reményeket fűz a rendszerhez.