Mindössze 3,54 méter hosszú, 1,64 méter széles és 1,48 méter magas a Volkswagen újdonsága, az up! névre hallgató városi mini. A kis külső méretek mellett a 2,42 méteres tengelytávolság elfogadható helykínálatra enged következtetni – az utastér csak négy személyes, ezen felül jelen pillanatban nincs róla további információ, még kép formájában sem.

A forma jellegzetessége az első lökhárító, amely magába foglalja a rejtett légbeömlő nyílást is, oldalról nézve úgy néz ki az up!, mint egy Polo, amiből kispóroltak fél métert, hátulról nézve pedig a lámpákat is magába foglaló és egyben csomagtér-fedélként is funkcionáló hátsó szélvédő a meghatározó. Az utastérben a karosszéria színére fényezett darabokkal próbálják feledtetni az olcsó anyagokat, a meglepően kevés gomb annak köszönhető, hogy a Volkswagen a Navigon céggel közösen olyan kivehető mobil navigációs-kommunikációs eszközt alkotott, amivel az autó egyes funkciói is vezérelhetőek.

Olcsó anyagok, de a külső mérethez képest nagy tér Olcsó anyagok, de a külső mérethez képest nagy tér

A hétköznapi életet különféle témák szerint összeállított dobozokkal teszik könnyebbé a vásárlóknak, lesz például kid box, city boksz, travel box. A csomagtér alaphelyzetben 251 literes, a hátsó ülés ledöntésével 951 literes a raktér – ez a dobozforma karosszéria előnye. A rövid orrban egyliteres, háromhengeres benzinmotor dolgozik, ami 60 és 75 lóerős teljesítménnyel kérhető, a motorleállítónak köszönhetően a szabványos átlag 4,2 és 4,3 l/100 km. Később lesz egy 68 lóerős földgázas változat, 2013-ban jön az akkumulátoros-elektromos up!, dízelmotorról szó nincs.

Nem feltétlen karosszéria-színű a fényezett betét, lesznek egyéb opciók is, a Navigonnal közösen fejlesztett kivehető eszköz feláras extra Nem feltétlen karosszéria-színű a fényezett betét, lesznek egyéb opciók is, a Navigonnal közösen fejlesztett kivehető eszköz feláras extra

Kategóriájában elsőként a Volkswagen up!-hoz lesz elérhető a City-vészfék, amely radarral figyeli az autó előtti területet, és 30 km/órás tempó alatt képes elkerülni a koccanásokat – egyelőre nem tudjuk, széria, vagy netán feláras extra lesz-e a rendszer. Az is majd Frankfurtban derül majd ki, milyen automatikus váltót kínálnak majd a csöppséghez. A testvérmodellek, a Skoda City és a Seat Mii is a Volkswagen up!-pal közösen mutatkozik majd be.

Hátulról nézve a Skoda City és a Seat Mii is nagyon hasonlóan fog kinézni Hátulról nézve a Skoda City és a Seat Mii is nagyon hasonlóan fog kinézni