Nagy reményeket fűzött a Ford a Kuga PHEV változatához, amely a márka flottafogyasztását hivatott megmenteni, aztán a tűzveszély miatt több hónapig szünetelt az értékesítés, mire sikerült megoldást találni a problémára. Ma már szép számban fogy a 2,5 literes szívómotort használó kivitel, amelynek úgy tűnik, meg vannak számlálva a napjai. Kínában most, a Chengdui Autószalonon leplezték le az arrafelé Escape néven, nagyobb hűtőráccsal kapható modell PHEV kivitelét, teljes új hajtáslánccal.

Egyelőre annyit tudni, hogy a belső égésű motor az 1,5 literes, háromhengeres EcoBoost turbó, a villanymotor 170 lóerős, a rendszerteljesítmény 242 lóerő, az akkumulátor-kapacitásról vagy az elektromos hatótávolságról még nincsenek információk. Az utastérben annyi az újdonság, hogy a központi érintőképernyő már 12,3 colos képátlójú, és érdekes módon a műszeregység nem teljesen digitális, hanem még analóg órák is vannak benne, miközben a sima benzines Ford Escape vetített műszeregységet kap.