Három évvel ezelőtt debütált a Subaru Forester aktuális nemzedéke, amit most frissítettek Japánban. Látványosabbra cserélték a fényszórókat, ezzel párhuzamosan átalakították a lökhárítót is, felszereltségtől függ, hogy kerek vagy függőleges csík formájú menetfények kerülnek a légbeömlők sarkába. Átalakultak a könnyűfém felnik és három új karosszériaszín is megjelent a kínálatban, az utastérben új kárpitok választhatóak.

Javítottak az EyeSight vezetőtámogató rendszeren, az új kamera a korábbinál szélesebb látószöggel rendelkezik és optimalizálták a képelemző szoftvert is, a felfüggesztést áthangolták a kényelem növelése érdekében. A legtöbb modellváltozatban (Touring, X-Break, Advance) maradt a 2,5 literes szívómotor, a Sport felszereltséghez azonban már egy új fejlesztésű, 48V-os lágyhibrid rásegítéssel rendelkező 1,8 literes turbós boxermotort adnak, aminek 177 lóerő a teljesítménye és 300 Nm a maximális nyomatéka.