A kínai First Automobile Works konszernnek nagy tervei vannak a Hongqi, azaz Vörös Zászló prémiummárkával, Kínában az utóbbi egy évben több új típust is piacra dobtak, és bejelentették, hogy nemzetközi terjeszkedésbe kezdenek. Arról, hogy ez utóbbi mit jelent, még nincs pontos információ, de biztos van jelzésértéke annak, hogy a Frankfurti Autószalonon mutatta meg két új tanulmányát a gyártó.

Az első az S9 elnevezésű, hatalmas sirályszárnyas autókkal, látványos befejezéssel rendelkező szuperautó, amely szakítva az aktuális trenddel nem akkumulátoros-elektromos, hanem plug-in hibrid hajtást kapott – Kínában épp megszüntetik az elektromos autók központi állami támogatását, nem lehet leragadni egy technológiánál. A rendszerteljesítmény 1400 lóerő, a bejelentett menetteljesítmény-adatok figyelemre méltóak – és elméletiek –, a 0-100 km/óra gyorsulás 1,9 másodpercig tart, a csúcssebesség 400 km/óra.

A másik újdonság az E115 nevű akkumulátoros-elektromos szabadidő-autó, amely méretében és megjelenésében is a Cullinant idézi – nem véletlenül, hiszen ez az első munkája a FAW konszernhez 208 júniusában átigazolt Giles Taylor vezető formatervezőnek, aki az azt megelőző hat évben a Rolls-Royce márka vezető formatervezője volt, és így a britek első szabadidő-autóját is tervezte. A Hongqi E115-ös egy új, elektromos autó építőkészlet első alkalmazása lesz, a szériaváltozat bemutatkozása jövőre várható.

A technikai részletekről csak pár csak szót ejtettek, az akkumulátoros-elektromos E115 összkerékhajtású, kevesebb, mint 4 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, maximális hatótávolsága 600 kilométer – melyik szabvány szerint mérve? –, és 4-es szintű önvezető technológiával rendelkezik, azaz csak zavar esetén kell beavatkoznia a sofőrnek a haladásba.