Létfontosságú a Volkswagen konszern számára, hogy az elektromos autói sikeresek legyenek, hiszen a résztulajdonos német állam kényszeríti erre a váltásra a TDI-botrány hatásait még mindig érző autógyártót. A hírek szerint a beszállítókat még nem sikerült meggyőzni, még vonakodnak, hogy a VW terveiben szereplő, nagyon optimistának tűnő termelési számokhoz szükséges gyártókapacitásokat kiépítsék, mert egyszerűen nem látják biztosítottnak a megtérülést.

A tárgyalások miatt volt fontos a Volkswagennek, hogy a Ford is beállt mögé – igaz, sokkal óvatosabb darabszámokban. Amíg a VW tíz év alatt 15 millió MEB-alapú villanyautót akar értékesíteni, addig a Ford mindössze 600 ezret. Amíg a Volkswagen már jövőre piacra dobja az első ID. villanyautóját, addig a Ford egészen 2023-ig vár ezzel; az aacheni fejlesztőközpontban dolgozó Ford mérnökök a VW mérnökök és tapasztalatok alapján dolgoznak majd az új villanyautón, amelyet elsősorban Európában akarnak majd forgalmazni.

Jim Hackett (Ford), Bryan Salesky (Argo AI) és Dr. Herbert Diess (VW)

Az önvezető technológiák terén a Ford már korábban betársult az Argo AI nevű cégbe, egy bonyolult tranzakció keretében a Volkswagen is egyenrangú partnere lesz az amerikai cégnek – 1 milliárd dollárt ad, és beleolvasztja a meglévő Autonomous Intelligent Driving nevű cégét, ami az Argo AI európai irodája lesz.