Nem tetszett a Nissan-nak, hogy a Renault-nak meghatározó (43,4%), az igazgatók kinevezésére vonatkozó tulajdonrésze van a cégben, miközben annak sokkal kisebb a gazdasági teljesítménye, és a saját, a Renaultban meglévő tulajdonrészével (15%) nem tud visszahatni a partnerre. A megoldás az lesz, hogy a Renault tulajdonban lévő részvénycsomag 28,4%-át egy közös francia holdingcégbe viszik át, így mindkét félnek 15%-os részesedése lesz a partnerben, és ha netán a francia holding részvényeket értékesít, akkor a Nissannak elővásárlási joga lesz. A jövőben a Renault és a Nissan is 2-2 igazgatót nevezhet a partner igazgatótanácsába, megtartják a 3 cég együttműködését koordináló Alliance Operating Board nevű igazgatótanácsot. Azért adták be a derekukat a franciák, mert a korábbi helyzettel elégedetlen Nissan már a végleges szakítás gondolatát se zárta ki; olyan felállást hoztak létre, amivel az együttműködés tagjai az elektromos átállást egymást segítve hajthatják végre. A Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség új struktúráját 2023 első negyedévében véglegesítik, az elfogadása, ami az érintett versenyhivatalok jóváhagyását jelenti, 2023 végéig várható.

Európában a Renault-Nissan-Mitsubishi az egész autóéletre (gyártás / forgalmazás / használat / újrahasznosítás) kiterjedő közös munkát alakítanak ki, amelynek része, hogy megnövelik a többmárkás kereskedések számát, közös ellenőrzött használtautó- és finanszírozási programokat hoznak létre a Mobilize révén, a márkakereskedésekre alapozva saját elektromos töltő-hálózatot alakítanak ki, az akkumulátor-újrahasznosításra is közös céget hoz létre a Renault-Nissan. A dekarbonizációhoz megkötött együttműködésekbe a társmárkákat is bevonják, ha azok is részt akarnak venni azokban, ez vonatkozik a jövőben megszülető szerződésekre is.

A Renault-Nissan-Mitsubishi úgy számol, 2026-ra a világszerte kínált 90 modellsorozat 80%-a valamelyik közös alapot használja majd, 2030-ig 35 villanyautós kínálatot alakítanak ki világszerte, amihez felhasználják a Nissan által fejlesztett és jelen állás szerint 2028-ra sorozat-éretté váltó szilártest-akkumulátorokat.

Termék szinten a következő újdonságokra számíthatunk:
Európában a CMF-B alapon fejlesztik a következő generációs Mitsubishi ASX (Captur) és Colt (Clio) típusokat, amelyek a jelenlegi márkajelzés-cserénél önállóbb megjelenést kapnak. A szövetség első, szoftver-alapú járműve a 2026-ban érkező FlexEVan haszonjármű lesz, amelyet a Renault fejleszt, de a Nissan is megkap. A 2026 utáni években a CMF-BEV alapra felépített új villanymotoros kisautót (Micra-utód) és az új, 800 voltos műszaki alapot használó kompakt autókat dobják majd piacra.
Latin-Amerikában a Renault által kifejlesztett új, személyautó-alapú pickupot (Oroch-utód) a Nissan is megkapja, a nagyobb, alvázas pickupoknál a Nissan lesz a technikai vezér, a gyártást annál is a Renault végzi majd a régióban. A CMF-AEV alapon 2, kifejezetten olcsó villanyautót dobnak piacra.
Indiában a meglévő autók átmárkázásával kezdenek (a Triber-nek hamarosan lesz Nissan megfelelője), és itt megvizsgálják a Latin-Amerika számára fejlesztett olcsó villanyautók piacra dobásának lehetőségét.