Még 2020 januárjában vesztette életét a 47 éves Nick Dumphreys rendőr, amikor egy segélyhívásra reagálva száguldott a BMW X5-ös rendőrautóval a cumbriai M6-os autópályán, amikor a kocsi motorja menet közben felrobbant, aminek következtében a járőrautó az árokba csapódott. Az ezt követő vizsgálat rávilágított arra, hogy a kérdéses autó 4-szer volt javításon korábban, mégis felrobbant a motorja – egy N57-es kódú, 3,0 literes soros 6 hengeres turbódízelről van szó. Az eltelt 2 év alatt további 2 ilyen motor robbant fel rendőrautókban – szerencsére csak anyagi kár keletkezett.

A hivatalos vizsgálat eredményeként az a belső utasítás született meg, hogy az N57-es turbódízellel szerelt BMW rendőrautókkal nem lehetett a megengedett sebességet 20 mérföld/órával (32 km/h) túllépni, ami lakott területen belül például 70 km/órás sebességet jelent, és autópályán se mehetnek 144 km/óránál a sofőrök. Nagy-Britannia-szerte 999 autó érintett, amelyek vezetői ráadásul azt kockáztatják a gyorshajtással, hogy kirúgják őket – az autókban GPS flottakövető is van, tehát a központban automatikusan felismerik, ha megszegik az utasítást, és a visszaesőktől búcsút vesznek. A közösségi médiában felháborodásuknak adtak hangot az érintett rendőrök, akik azt szeretnék tudni a feletteseiktől, hogyan érjenek minél hamarabb a helyszínre, ha közben a sebességmérőt kell figyelniük?

A BMW brit forgalmazója által kiadott közlemény szerint „a problémát azt jelenti, ahogyan a rendőrségnél ezeket a nagy teljesítményű autókat használják. Ez az egyedi használati mód extra terhelést jelent néhány alkatrésznek ezért a BMW egyedi szervizelőírást adott ki ezeknek az autóknak”, és azt is hozzáteszik, hogy „nincs szükség hasonló cselekvésre civil járműveknél”. A BMW ezzel beismerte, hogy az N57-es turbódízellel szerelt autói nem bírják a nagy gázzal gyorsítást, az erős fékezést és a tartós nagy sebességű haladást; mindez a megkülönböztető jelzést használó rendőrautóknál azért nem ritka…