Amikor a haszonjárművek terén megkötötték a Ford-Volkswagen együttműködést, tudni lehetett, hogy az MQB alapra felépített T7-esnek nincs nagy jövője, hiszen három éven belül érkezik a már Ford alapra épülő Transporter, ezért kicsit módosították a fejlesztési irányt, és nagy méretű személyautóként készítették el az autót, ami a nemrég búcsúzott Sharan méltó utóda lehet. Haszonjármű fronton marad a T6.1-es a generációváltásig. Egy tömbből faragott a megjelenés a megkettőzött A oszlopnak és a lapos szögben álló szélvédőnek köszönhetően, a régi farmotoros Multivan-ek világát pedig azzal próbálják megidézni, hogy a kocsi orrát teljesen színre fújják, nem feketék a légbeömlők. Itt is megjelenik a fényszórókat összekötő LED-csík a hűtőrácsban. Alaphelyzetben 4973 mm hosszú a karosszéria, de lehetőség lesz 5173 mm hosszú karosszéria választására is, a tengelytávolság mindkét esetben 3124 mm.

Az ülések egyébként negyedével könnyebbek a korábbinál, így a mozgatásuk is kevesebb erőfeszítést igényel, a második sor ülései akár hátra is fordíthatóak. A harmadik sorban 3 darab, egyenként állítható és kivehető ülést találunk a korábbi pad helyett. A feláras asztal egy olyan konzolban kapott helyet, ami a második és a harmadik sorban is elhelyezhető, az asztallap magassága állítható. Több a tároló az utastérben annak köszönhetően, hogy szériában adják a DSG váltót, aminek a vezérlőkapcsolóját a műszerfalon, a kormánytól jobbra helyezték el. A rövid karosszéria hátuljában 469 literes csomagtér marad, a második sor mögött 1844 literes a tetőig pakolt raktér, a maximális szállítási kapacitás 3672 liter; a hosszú karosszéria legfeljebb 4053 literes rakteret kínál.

A piaci bevezetésnél 1,5 literes (136 LE) és 2,0 literes (204 LE) benzines turbómotorral lesz választható a Volkswagen Multivan, alternatívaként az 1,4-es turbómotort használó, 218 LE rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtást kínálják; az akku-kapacitás 13 kWh, az elektromos hatótávolságot még nem árulták el. A TDI-rajongóknak majd később teszik elérhetővé a 2,0 literes, 150 lóerős négyhengerest. Alapáron jár a teljesen digitális belső (10,25 col a kormány mögött, 10 colos érintőképernyő középen), fel-a-fejjel kijelző is kérhető.