Csak nekünk, európaiaknak számít az önálló DS márka első újdonságának a DS7 Crossback, Kínában már több típust is bemutattak a franciák. Azokkal ellentétben a szabadidő-autó globális modell lesz, amely még a prémium-kategóriában is míves belső térrel kínál hódítani. Színek, anyagok és textúrák soha nem látott összeállítása teszi különlegessé a belsőt, no meg mindazon szolgáltatások, amivel a PSA Csoport csak rendelkezik.

Nyitáskor a fényszórókban elhelyezett bíborszínű fények félköríven elfordulnak, az utastérben a műszerfal közepén elhelyezett B.R.M R180-as kronográf mozdul meg a motor beindításakor. A megszokott segédeken felül például éjjellátó is elérhető lesz, és részben önvezető technológiával is rendelkezik a DS7 Crossback, torlódáskor vagy autópályán képes erre. A gyalogosokat és élőlényeket kiemelő éjjellátó is rendelhető, de az igazi különlegesség, hogy aktívan figyeli az útminőséget egy kamera segítségével a számítógép, és annak elemzése alapján állítja az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítást, kérdés, a magyar utakkal megbirkózik-e a számítási kapacitás.

Eleinte csak hagyományos benzin (120, 180 és 225 LE) és dízel (130 és 180 LE) motorokkal lesz megvásárolható a DS7 Crossback, a nagyobb motorokhoz (1.6 THP és 2.0 HDi) már az új 8 fokozatú automatikus váltót párosítják. Itt debütál a PSA hálózatról tölthető hibrid hajtása, amelynél egy 200 lóerős 1,6-os turbómotor és két darab 109 lóerős villanymotor hajt, utóbbiak tengelyenként kerülnek elhelyezésre, így valósítják meg a virtuális összkerékhajtást. A 13 kWh kapacitású, egyszerre 90 kW energiát leadni képes lítium-ion akkumulátorban tárolt energiával akár 60 km-t is meg lehet tenni elektromos módban, a töltési idő 2,5-4,5 óra hálózattól függően.

A 300 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtásnak Elektromos, hibrid és Sport üzemmódja van, egy évvel a DS7 Crossback-et követően a Peugeot 3008 és 5008 típusok is megkapják majd ezt, de ott anyagi okokból várhatóan kisebb kapacitású akkumulátort és csak egy – hátra szerelt – villanymotort alkalmaznak majd. Kínában még a 245 lóerő teljesítményű, 1,8 literes turbómotort is megkapja majd az új DS7-es, Európában a 225 lóerős 1.6 THP marad a csúcs a hibrid érkezéséig.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!