Ranger Raptor: extra keménység

A korlátozott darabszámban gyártott Ranger Raptor Special Edition markáns megjelenést és prémium utasteret kapott. Autójukról szívesen mesélőknek lehet csemege, hogy szerepelt a „The Good, the Bad and the Bad-RSE” spagetti- westernben, hivatásos kaszkadőrökkel fitogtatva magabiztos terepezését – mutatványaikat nem feltétlenül ajánlatos utánozni…

A Ranger Raptort fejlesztő Ford Performance csapat célja a legkeményebb „vasderekú” volt, ultraerős alvázzal, egyedi futóművel és gumiabroncsokkal, EcoBlue dízelmotorral. Az XLT változathoz képest 150 milliméterrel nőtt a nyomtáv és 51-gyel a hasmagasság. Az első futómű lengőkarjai alumíniumból készülnek, a hátsó multi-link rendszerű. A pozícióérzékelő FOX lengéscsillapítás mindig a pillanatnyi útviszonyoknak megfelelően változtatja a beállítását, a Grabber AT3-as terepgumik pedig a laza talajt is jól fogják. A látványos Performance Blue, Conquer Grey vagy Frozen White fényezésű pick-up teljesítőképességére vörössel szegélyezett, dupla fekete versenycsíkozás utal. Az első vonószemek vörösek, a kerékjáratok szélesebbek, a lökhárítók, a kilincsek és a dombornyomású hűtőrács fényezése matt fekete. A dupla kabin egyedi, sportos hangulatát a kormánykerék, a műszerfal és az ajtóburkolatok vörös varrásai adják. A bőrülések kemény terepen és a tüköraszfalton is kényelmesek, jól támasztanak. Minderre a kizárólag a Special Edition kivitelhez kapható Raceway Grey műszeregység teszi fel a koronát.

Látványos külső dizájn és színvonalas belső tér teszi különlegessé a Raptort, de az sem átlagos, ahogy egy motokrosszpályán menni lehet vele

A 2,0 literes EcoBlue biturbó dízelmotor 213 lóerejét és 500 newtonméterét a Ford Mustangból ismert tízfokozatú automata továbbítja a négy kerékhez. A pilóta a terepvezérlési rendszer beállításai közül választva igazíthatja kocsija viselkedését az adott viszonyokhoz; ezek egyike, a Baja üzemmód, úgy hangolja át az autó reakcióit, hogy optimális legyen nagy sebességű terepezéshez, ahogy a híres Baja sivatagi versenyen kellene. Ára nettó 14 370 000 forint.
A Ring melletti motokrosszpályán, összkerékhajtással és differenciálzárral, de a lehetőségek mértékében kiiktatott menetszabályzóval (még így is beavatkozgat) élénken robogott a Raptor, meredek, csúcsos bukkanókon, mély keréknyomokban és laza talajú kanyarban, faroltatással fűszerezve. „Baja” menetprogramban csakugyan lehet szórakoztatóan csintalankodni vele.

Ranger MS-RT: erős városi
Ez a verzió a pick-up exkluzív utcai változata, amelynek kifejlesztésében közreműködött a rali világából ismert M-Sport és az MS-RT divízió csapata. A jármű-átalakító cég, már régóta együttműködik a Ford motorsportpartnerével, az M-Sporttal, felhasználva a rali-világbajnokságon gyűjtött tapasztalatokat. A közös munka eredménye motorsport-hangulatú, prémiumfelszereltségű és egyedi, kézi kidolgozású autó lett. A Ranger Wildtrakre épül, felhasználva gazdag felszereltségét és Super Cab illetve Double Cab karosszériaváltozatait. Egyik különlegessége a kézi munkával készült orr-rész, méhsejtmintázatú, szénszálhatású hűtőráccsal és beépített ködfényszórókkal. Oldalról nézve is mutatós, 20 colos OZ Racing könnyűfém keréktárcsáival, erőteljes sárvédő-szélesítéseivel és feltűnő küszöbeivel. A Frozen White, Sea Grey és Agate Black fényezést szénszálhatású tükörház, áramvonalas bukócső és MS-RT emblémák dobják fel.

A kabin bőrkárpitját narancssárga varrás díszíti. Hangulatvilágítás és a fűthető első ülések teremtenek kellemes környezetet, s egyedi a szőnyegek és küszöbborítások MS-RT mintázata. Az utasok szórakoztatását, kommunikációját, illetve a navigációt nyolc colos érintőképernyőjű SYNC 3-as rendszerre bízták, a parkolást, vagy az utánfutó csatlakoztatását pedig tolatókamera teszi egyszerűvé. Az előzőével megegyező motor és váltómű kellően erős, személyautósan kifinomult és csekély fogyasztású. A rakomány 1098 kilogrammnyi, az utánfutó 3,5 tonnás lehet. Vontatáshoz vagy terepen be lehet kapcsolni a 4×4-es hajtást. Zenerajongók app-vezérlésű Maxhaus hangsugárzót rendelhetnek autójukhoz.

Városban és kinn, erdőn-mezőn is jól mutat az MS-RT különkiadás. A tömeggyártás korában nagyon exkluzív részlet a kézi munkával készült elegáns orrkiképzés

A földutakra szinte túl finom autót Mogyoród környékének akácosaiban és mezőin hajtottam. Hosszú rugóútjaival és stabilitásával élvezetessé tette a csapatást, és ügyesen küzdött le egy mély dagonyát. A szántóföldre vetőmagot kivinni nem ilyet vesz valaki, ezek a kocsik zömmel aszfalton szolgálnak majd, de ha éppen kedve támad gazdájuknak egy kis porolásra, elégedett lehet a nettó 15 810 000 forint ellenértékével.

Ranger Stormtrak: természeti erő
A prémium pick-up a gazdag felszereltséget értékelő vásárlókat vonzhatja. A Wildtrakra épülő, dupla kabinos, illetve hosszabb platójú nyújtott kabinos kivitelt korlátozott darabszám teszi exkluzívvá. Mindegyik változatát ez eddig ismertetett modellekével azonos motor hajtja, ugyanolyan tízfokozatú automatával és kapcsolható összkerékhajtással. A kocsi jellegzetessége a látványos Rapid Red fényezés, piros légbeömlőkkel. A hatást a gépháztető és az oldalsó elemek matricázása és szélterelő fokozza. Szerencsére nem merült ki ennyiben a tervezők fantáziája: alapfelszerelés a platóbélés, a raktérmegosztó és a Ford újdonsága, a motoros poggyászroló, amely az indítókulcs gombjával, a plató gombjaival, illetve műszerfali kapcsolóval is nyitható-zárható. A teherbírás megfelel az előzőének. A csak a Ranger Stormtrakhoz kapható bőrüléseket dombornyomású emblémák díszítik, a párnázást tartós szövetbetétek egészítik ki. A belső felületek sötét grafitszínűek, a kárpitokat piros fonallal varrják.

Trükkös tereppályán is könnyű vezetni a Stromtrakot, ennél már csak megpakolni egyszerűbb, a Ford újdonságának, a motoros platórolónak köszönhetően

A Stromtrak a tereppálya mély, meredek horhóiban, keskeny fahídjain és ravasz akadályai között vizsgázott, szerintem a jellegéből adódó hosszúsága ellenére nagyon jól. Az automatának és a vezetőtámogatásnak köszönhetően trükkös helyeken is könnyű boldogulni vele. Árcédulájára nettó 12 960 000 forintot írtak.

Ranger Wolftrak: a vadonhódító
Kalandra termett ez a változat, olyan embereknek, akik szabadban dolgoznak, és komoly off-road tudás mellett komfortos, vonzó járműre vágynak. A Ranger XLT-sorozatra épülő Wolftrakban már más a hajtómű: a Ford 2,0 literes, 170 lóerős EcoBlue dízelmotorjához a vásárló választhat hatfokozatú manuális és tízfokozatú automata váltómű közül. Felező fokozat, menet közben kapcsolható 4×4-es hajtás, elektromosan zárható hátsó differenciálmű és terepgumik alapáron járnak. A teherbírás és a vontatóképesség megegyezik az eddigiekével. A Ranger Wolftrak várhatóan vonzó lesz mező- és erdőgazdálkodóknak vagy outdoor sportvállalkozásoknak, illetve hobbiterepezőknek. A bélelt plató opciója a kézzel működtethető borítás vagy a matt fekete Aeroklas felépítmény. A hosszan hátranyúló, sportos bukócső nemcsak látványelem, hanem rakományrögzítő is. Belül nyolc colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3-as konnektivitási és navigációs rendszer vonja magára a tekintetet.

Amatőr és professzionális földútjáróknak, terepezőknek egyaránt megfelel a Wolftrak, amelynek akadályleküzdő képessége valószínűleg meghaladja a tényleges igényt

A Wolftrak szintén a tereppályán mutatkozott be, ügyesen és meggyőzően mozogva a legnehezebb helyeken is. Leendő gazdái vélhetően ritkán teszik majd ki ilyen szigorú próbatételnek, de megnyugtató lehet, hogy milyen bőséges biztonsági tartalék rejlik a járműben. Ez a kivitel nettó 10 810 000 forintba kerül.