Hamarosan hivatalosan is bemutatkozik az Audi R8 e-tron elektromos sportkocsi, de az ingolstadti gyártó már azt megelőzően gondoskodott egy kis hírverésről: körbeküldte a a Nürburgringen az egyik prototípust.

Noha azt állítják a németek, hogy az övék a leggyorsabb, sorozatgyártású elektromos autóval elért kör, van egy kis hiba ebben az állításban. Nem egyezik meg a nemsokára megvásárolható sorozatgyártású R8 e-tronnal a rekorder autó. Nem arról van szó, hogy ezt még kézi munkával rakták össze, hanem arról a döntő tényezőről, hogy amíg a szériaváltozat végsebességét 200 km/órában korlátozzák, addig ez a prototípus 250 km/órás sebesség elérésére képes. Az Audi által emlegetett 8:09.099-es idő tehát nem a sorozatgyártású Audi R8 e-tronra vonatkozik, hanem egyedi prototípusra. A németek is érezték, hogy ez nem teljesen helyes, ezért Markus Winkelhock-ot egy másik, 200 km/órára korlátozott végsebességű autóval is körbeküldték a Nürburgringen, ekkor 8:30.873 és 8:26.096-os köridőt ért el az autó. Azért ez se rossz…

Az Audi R8 e-tront két darab elektromos motor hajtja, elöl-hátul egy-egy 375 lóerő csúcsteljesítményű, 820 Nm nyomatékú erőforrás dolgozik. Az 1780 kg tömegű autó lítium-ion akkumulátorával egy feltöltéssel legfeljebb 215 km-es távolságra képes eljutni. Az összkerékhajtás és a nagy nyomaték miatt könnyen lehet reprodukálni a 4,6 másodperces 100-ra gyorsulást, a végsebesség a korábban már említett 200 km/óra.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!