Számos újdonsággal szolgál majd a Toyota első, dedikált villanyautója, amely a Beyond Zero almárka első képviselője lesz. A bZ4X szériaváltozata egész sokat megőrzött a 2020 tavaszán bemutatott tanulmányból, és a műszaki tartalomról is van néhány információ. A sajtóanyag alapján kalapácsfejnek nevezett orrkiképzés lesz a márka meghatározó formajegye a jövőben, a keskeny fényszórókkal és a hangsúlyos sarkokkal. A belsőt skandináv filozófia szerint alkották meg, a szélvédő tövébe kerül a műszeregység, hatalmas a központi érintőképernyő, a műszerfalra is kerül szövetborítás.

Itt debütál az e-TNGA nevű, villanyautók számára kifejlesztett építőkészlet, amely széltében és hosszában is több helyet ad az utasoknak, a Toyota állítása szerint a helykínálat a nagyautókkal mérhető össze, miközben egy kompakt SUV alapterületét foglalja el; a RAV4-hez képest 85 mm-rel laposabb a karosszéria, miközben a tengelytávolság 160 mm-rel hosszabb, a raktér alaphelyzetben 452 l. Némi extra lábteret ad az első utasoknak az itt bemutatkozó elektronikus kormányzás, azaz a kormánykerék és az első kerekek között nincs mechanikus kapcsolat, az elfordulás szögét az elektronika szabályozza az egyes kerekeknél lévő aktuátorok segítségével.

Apropó kormánykerék, a kínai piacon már a piaci bevezetésnél a One Motion Grip nevű, háromnegyed-kör-kormánnyal adják az autót, és ezt folyamatosan terjesztik majd el a világpiacon. Elképesztően közvetlen lesz a kormányzás ezzel az irányítóeszközzel, balra és jobbra is 150°-os fordulattal lehet elérni a kerék teljes elfordulását, azaz nincs egy teljes kormányfordulat a két kerék-végállás között! Az elektronikus kormányzás nagyobb beavatkozási lehetőséget biztosít az aktív vezetőtámogató rendszereknek, azzal, hogy megszabadultak a kormányoszloptól és kormányműtől több hely jut az utasok lábának elöl, és nem utolsósorban kevesebb vibráció jut el a vezetőhöz.

 

A lítium-ion akkumulátor megalkotásához a Toyota felhasználta az iparágban egyedülálló, 25 éves tapasztalatát, így a vetélytársakhoz képest hosszabb életet ígér, egészen pontosan 10 év vagy 240 000 km megtétele után még legalább 90%-os kapacitása lesz. A 71,4 kWh kapacitású teleppel akár 450 km-es hatótávolságot ér el a bZ4X, a töltési teljesítmény 150 kW, illetve extraként napelemes tetőpanel is elérhető lesz, ami a mérnökök szerint akár évi 1800 km-nyi energiát tud termelni.

Az elsőkerékhajtású változat 204 LE/265 Nm teljesítményű hajtómotort kap, ami 8,4 másodperces 0-100 km/óra gyorsulásra elég, az összkerékhajtású modell rendszerteljesítménye 218 lóerő és 336 Nm, ami 7,7 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást tesz lehetővé; a két darab 109 lóerős hajtómotor együttműködését a Subaru mérnökei programozták. A csúcssebesség minden esetben elektronikusan korlátozott 160 km/óra. A Toyota bZ4X európai premierjére december 2-án kerítenek sort, ezt követően lehet majd leadni az online megrendeléseket a típusra, ami 2022 közepén érkezik meg.