40 évvel ezelőtt lapos sportkocsi volt az álmok netovábbra, ilyen lett az M GmbH első dedikált autója, az M1-es. Manapság már szabadidő-autókra vágynak a legtöbben, ezért a következő autó is ilyen lesz. Hogy pontosan mire is számíthatunk majd, azt az XM tanulmány mutatja meg – talán nem is lesz elég a sorozatgyártásig hátra levő 1 év arra, hogy hozzászokjunk a látványhoz.

Úgy tűnik, hogy a formatervezők nem autónak, hanem a közösségi médiában megjelenő fényképek és videók hátterének szánták alkotásukat, amelynek nincs olyan részlete, ahol megpihenhetne a szem. Minden eddiginél nagyobbak a vesék és világító LED-csík veszi őket körbe, retrós részletnek nevezhető, hogy légbeömlőnek használják ezt. A karosszéria oldalán végigfutó fekete díszcsík fordul hokiütő-motívumként a tetőre, bónuszként ide rejtik a kilincseket. Az M1-eshez hasonlóan itt is két márkajelzés van hátul, jobb híján a szélvédő felső sarkaiba gravírozták az emblémákat, amelyek így nem az M GmbH 50 éves fennállását ünneplő különleges jelvények. Fent matt bronz, alul Space Grey színű a fényezés, a 23 colos felnik nem is töltik meg teljesen a kerékjáratokat.

Az utasteret elnézve is a díszlet jut az ember eszébe, az első üléseket és a műszerfalat barna bőrrel kárpitozzák, a látható karbon betétekbe rézszálakat szőttek. Üdítő látni, hogy dedikált kapcsolókat kap a szellőzés, mégpedig a nagy méretű középső légbeömlők alsó peremében helyezik el a kapcsolókat. Nem a 3D-s háromszög-mintával feldobott tetőkárpit az igazi különlegesség, hanem a hátsó sor, ahol gyémántvarrással díszített türkiz bőr borítja az ülést, süppedős szőnyeg a padlót – ez a luxuskategóriába új színt vivő M Lounge kialakítás.

Mintegy mellékesen, de azért a hajtásról is van néhány szó a sajtóközleményben, igaz, nem részletezik a dolgokat azon kívül, hogy 750 LE/1000 Nm rendszerteljesítményű plug-in hibrid hajtás kerül a BMW XM tanulmányba és majd a jövőre érkező sorozatgyártású változatba is; nem lesz alternatívája a V8-as biturbót és M Hybrid nagy teljesítményű villanymotort használó rendszernek.