Jürgen Stackmann, a Volkswagen értékesítési vezetője a Bogárhoz és a Golfhoz hasonló jelentőségű modellhez hasonlította a hivatalosan még be sem mutatott ID.3-as kompakt elektromos autót, amelynek most indult az előértékesítése. Az érdeklődők 1000 euró befizetésével rendelhetnek egy-egy példányt, az első harmincezer autó az 1ST nevű limitált széria lesz 40 ezer euró alatti áron, a később gyártásba kerülő alapmodell 30 ezer eurónál olcsóbb lesz – német árakról van szó.

Három akkumulátor-kapacitással lesz elérhető a típus, az alapáras 45 kWh-s változat szabványos hatótávolsága 330 km, a közepes 58 kWh-s (ez kerül az 1ST modellbe) telep 420 km-es hatótávolságot biztosít, a 77 kWh-s csúcsmodell 550 km-t biztosít. A korábbi tanulmányokból kiindulva 204 lóerős villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, feláras a kétmotoros összkerékhajtás, kétféle (7,2 kW vagy 11 kW) fedélzeti töltő közül lehet majd választani, és lehetőség lesz 125 kW-os villámtöltésre is.

Noha már most elkezdik szedni a pénzt, csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon leplezik le a Volkswagen ID.3-ast, és ugyan idén elkezdik a sorozatgyártást Zwickauban, az első példányokat csak 2020 közepén kapják meg a vásárlók. A tervekben évi 100 000 példány legyártása szerepel, de kellő érdeklődés esetén ezt bővíteni is tudja a gyár.