Könnyű felismerni a Hyundai i30-as legújabb változatát, hiszen sokkal nagyobb méretű lett a hűtőrács és keskenyebb a fényszóró, a sportos megjelenést még azzal is megpróbálják erősíteni, hogy immár az összes karosszériaváltozat, tehát a kombi is választható N Line csomaggal. Utóbbi az optikai változások mellett áthangolt felfüggesztést is hoz magával, és csak a legerősebb motorokkal választható.

Az egész motorkínálatot modernizálták, új az 1,5 literes szívómotor, amely 110 lóerővel kerül az alapmodellbe, különlegessége a kettős szívócső-közvetlen befecskendezés – ez a négyhengeres csak az ötajtós és kombi karosszériában érhető el. Az 1,0 literes turbómotor 120 lóerős, extraként 48V-os lágy-hibrid hajtással is kérhető. Utóbbi fogyasztáscsökkentő technológia alapáron jár az 1,5-ös turbómotorhoz, amely 160 lóerős, maximális nyomatéka 253 Nm 1500-3500/perc között. Az 1,6 literes turbódízel alapkivitele 115 lóerős, míg az erősebb 136 lóerős változatnál alapáron adják a 48V-os lágy-hibrid technológiát. Ennek a motornak hatfokozatú kézi váltóval mindkét esetben 280 Nm a maximális nyomatéka, a feláras – immár hétfokozatú – duplakuplungos váltóval 300, illetve 320 Nm a maximum. Utóbbi váltó a szívómotor kivételével a benzinesekhez is elérhető.

A lágy-hibrid rendszerrel szerelt erőforrásokhoz alapáron adott hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó a Hyundai iMT technológiájával rendelkezik, amely „vitorlázást” is lehetővé tesz, azaz gázelvételkor függetleníti a motort a váltótól, és üzemállapottól függően alapjáratra kapcsolja vagy teljesen le is állítja a motort. Fogyasztásadatot egyébként egyik erőforráshoz se közöltek, azok csak a forgalmazás megindulása előtt, a hivatalos mérések elvégzése után lesznek.

Az utastérben áttervezett műszerfallal találkozhat az ember, újak a szellőzőnyílások, a négy belső szín közül három új, nyolcféle üléskárpit közül lehet választani. Új a részben digitális műszeregység, amelynek a közepén 7 colos monitor található, a központi érintőképernyő pedig akár 10,25 colos képátlójú is lehet, 2020 nyarától lesz elérhető a vezetéknélküli telefontükrözés. A hardveres navigációt választó ügyfelek kapják a Hyundai Bluelink és Live (forgalmi helyzet, parkoló elérhetősége, traffipaxok) online-szolgáltatásokat öt éves előfizetéssel. Az új vezetőtámogató rendszerek között találjuk a sávtartó segédet, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelőt, a holttérfigyelő immár a motorfékhatást használva lassít, ha a sofőr a jelzés ellenére megkezdi a sávváltást, a koccanásgáltó gyalogosok mellett már kerékpárosokat is képes felismerni.