Repülőgépekhez hasonlítja az utazás élményét az Audi a jövőt példázó Aicon tanulmány esetén, hiszen abban se kormány, se pedálok nincsenek, az elektronika irányítja a járművet; mivel nincs kiszolgálás az autóban, fapados az élmény…

Ráadásként a lábtér mérete se feltétlenül kimagasló, hiába a 3,47 méteres tengelytávolság (összkerék-kormányzás teszi lehetővé a 8,5 méteres átmérőjű fordulókört), csak 2+2 személyes utastérről van szó, ahol az elöl ülők kényelmének van minden alárendelve, például hatalmasak az ablakfelületek a jó kilátás érdekében. Nincs a mai értelemben vett világítása az autónak, elöl-hátul háromszög formájú LED-ekből összeállított kijelzők vannak csak, a számítógépnek nincs szüksége ezekre a tájékozódáshoz. A fényeket tájékoztatásra is használja az autó, zebránál „ránéz” a gyalogosra, hogy tudassa vele, hogy érzékelte, és az megkezdheti az átkelést, veszély esetén vörös fénnyel világítja meg a környékét, így a többi közlekedő hamarabb felfigyel a zavarra. Hazakísérőfény helyett egy lámpával világító drón van, ami egészen a házkapuig követi az utast.

Amíg elöl gombnyomásra ággyá alakuló foteleket találunk, a második sor egyszerű, kétszemélyes pad, ezek mögött 660 literes csomagteret sikerült kialakítani. Az utastér oldalában végigfut az érintésérzékeny panel, a kezelőfelület ugyanis az 50 centis távon mozgatható első ülésekkel együtt vándorol, hogy mindig elérhető távolságban legyen – már az olyan maradiaknak, akik ragaszkodnak a kézi irányításhoz, és nem elégednek meg a hangvezérléssel.

Kifejezetten hosszú távú utazásra optimalizálták az Audi Aicont, amelyet 130 km/h-s utazósebességre lőttek be. Kerekenként egy villanymotor hajt, a rendszerteljesítmény 354 LE/550 Nm, új fejlesztésű félvezetős akkumulátort építenek a padló alá, ami egy feltöltéssel (800 V-os feszültségű töltővel fél óra alatt 80 %-ra tölthető) 7-800 km-es hatótávolságot biztosít, és természetesen vezetéknélküli töltés lehetősége is adott – önvezető módban ilyen töltőállomásokat keres fel az Aicon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!