Biztosra megy az Audi, hiszen a Q3-as mellé még két másik kompakt szabadidő-autót is piacra dobnak, a kupés Q3 Sportback mellé jön majd az MEB építőkészletet használó, akkumulátoros-elektromos Q4 e-tron, amelynek sorozatgyártáshoz közeli előzetesét a Genfi Autószalonon leplezték le.

A 4,59 méteres hosszával, 1,9 méteres szélességével, 1,61 méteres magasságával és 2,77 méteres tengelytávolságával a nagyra nőtt kompakt modellek közé tartozik a Q4 e-tron, amelynek utasterében nincs helyrabló kardánalagút sem, hiszen kardán sincs – külön villanymotorok hajtják a tengelyeket, az utastér padlója alatt pedig az akkumulátor rejtőzik. Egyedi színvilággal, anyagválasztással teremtenek futurisztikus hangulatot az utastérben, a 12,3 colos képátlójú központi érintőképernyőt a vezető felé fordították.

A hátsó kerekeket egy 204 lóerős (310 Nm) villanymotor hajtja, az elsőket egy 102 lóerős (150 Nm), a rendszerteljesítmény 306 lóerő, ami 6,3 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, a végsebesség elektronikusan korlátozott 180 km/óra. Az 510 kg tömegű, 86 kWh kapacitású akkumulátorral több mint 450 km-es WLTP-szabvány szerinti hatótávolság érhető el, legfeljebb 125 kW-os töltővel lehet táplálni a telepet, amely utóbbi esetben fél óra alatt tölthető 80%-os szintre. Az ideális, 50:50%-os tömegeloszlás és az alacsonyan lévő tömegközéppont miatt sportosan is lehet majd közlekedni a Q4-essel, amely elöl MacPherson rugóstagos, hátul többlengőkaros független felfüggesztést használ elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással.

Azt nem árulták el, mikor kerül majd sorozatgyártásba az Audi Q4 e-tron, de minden bizonnyal tagja lesz annak a tucatnyi villanyautónak, ami 2025-ig bezárólag gyarapítja majd az ingolstadti márka kínálatát. Az e-tron Sportback még az idén a szalonokba kerül, jövőre pedig az e-tron GT folytatja a sort – a Q4-re talán 2021-ben kerül majd sor.