A győri Audi gyár alig győzte teljesíteni a megrendeléseket az első Audi RS3-asból, eredetileg 2500 darabot akartak készíteni, végül 5400 példány után álltak le vele. Nem csoda, hogy még annak gyártása közben eldöntötték, elkészítik az utódot – mégpedig ugyanazzal a 2,5 literes, soros öthengeres turbómotorral, mert igazán attól lett különleges ez a forró ferdehátú.

Túlságosan sok konkrétumot még nem árultak el az újdonságról, a teljesítménye „meghaladja a 360 lóerőt”, de várhatóan nem üti meg a 400 lóerős szintet – módosították a szívósort, nagyobb méretű az intercooler és új a turbófeltöltő is, de egyébként minden maradt a régiben. Ennek ellenére egyébként sokkal gyorsabb lesz majd az újdonság, hiszen az MQB-alapra való áttérésnek köszönhetően 55 kg-mal lesz könnyebb a második generációs RS3-as.

Ráadásul a fogyókúrának köszönhetően javul a tömegeloszlás, hiszen jobban csökken az első tengelyre eső súly – immár nincs elöl szélesebb abroncs, mint az elődnél (azzal próbálták kompenzálni az eltérő tapadási viszonyokat), hanem körben 235/30 19-es abroncsokat használ majd az újdonság. Felár ellenében 20 colos kerekek is elérhetőek lesznek, ahogy karbon-kerámia fékeket és sportkipufogót is lehet majd kérni. Utóbbi azért került az opciós felszerelések közé, mert sok RS3-tulaj hétköznapi közlekedésre is használja autóját, és olyankor csak zavarná őket a hangos kipufogó.

Jelenleg még mindig tesztelik az új generáció futóműhangolását a Nürburgringen, Frank Stippler vezető tesztelő már 8000 kilométert autózott a zöld pokolban több prototípussal, és még pár hónapig biztosan lesz munkája. A 2015-ös Genfi Autószalonon leplezi majd le az Audi az RS3-as második generációját, amely már nem Győrben készül – az Audi Hungaria egyelőre a TT és A3 Sedan megrendeléseket is alig képes kielégíteni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!