Amíg az első generációnál már csak a kész Renault Kangoo átmárkázására volt lehetősége a Mercedes-Benznek, a hamarosan hivatalosan is bemutatkozó második Citan esetén már a fejlesztés kezdeti szakaszától része volt a munkának a stuttgarti cég. Ez a garanciája annak, hogy az új modell a német cég kínálatának többi tagjához hasonlóan már ötcsillagos értékelést érjen el az EuroNCAP törésteszten; az elődnél ezt nem sikerült elérni. Nem tudjuk, hogy az aszimmetrikus – a jobb oldalon a B oszlop a tolóajtóval együtt mozog – karosszériakialakítást is a stuttgarti mérnököknek köszönhetjük, majd a hivatalos leleplezésnél derül majd ki. A haszonjármű változatnál megtartják a Citan nevet, a személyautó T-osztályként kerül a kereskedésekbe.

Az elődből három hossz létezett, a legrövidebb karosszéria nem kap utódot, tehát két változatban – normál és nyújtott – lesz megvásárolható az újdonság, saját műszerfalat és üléseket kap a Mercedes-Benz változat, illetve a felfüggesztés hangolása is egyedi. A motorkínálatban az 1,3 literes turbómotor és az 1,5-ös dízel lesz a főszereplő, 2022-ben érkezik majd az akkumulátoros-elektromos változat EQT néven. A belső égésű motorokhoz hatfokozatú kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos váltót kínálnak. A nyáron kerül majd a szalonokba az új Mercedes-Benz Citan és T-osztály.