Újabb belső égésű motorral szerelt kivitellel bővült az Audi A3-választék, a 30 g-tron jelzésű modellben az 1,5-ös turbómotor dolgozik, az üzemanyag pedig alapvetően földgáz, vész esetére egy 9 literes térfogatú benzintank is van a fedélzeten. Ahogy az elődnél, úgy most is karbonból-üvegszálas műanyagból készített többrétegű tartályokat használnak, amelyekben összesen 7 kg 200 bar-ra sűrített földgáz tárolható. Ezeket a padló alatt helyezik el, az utastér mérete nem csökken, de a csomagtér térfogata 380 literről 280 literre csökken.

A belső égésű motornál a hengerfejet, a befecskendezést, a turbófeltöltőt és a katalizátort módosítják, a sűrítési arányt 12,5:1-re emelik és Miller-ciklus alapján üzemel a négyhengeres. A csúcsteljesítmény 131 lóerő, a maximális nyomaték 200 Nm (1400-4000/perc), alapfelszerelésként kapja a hétfokozatú duplakuplungos váltót a 30 g-tron. A szabványos fogyasztás 3,6-3,5 kg/100 km, a földgázt és a benzint teljesen elhasználva 445 km a WLTP-hatótávolság. Az Audi A3 30 g-tron forgalmazása szeptember 17-én indul Németországban, a 30 TDI-hez (116 LE) képest mintegy 1500 euró a felár.