Miután február végén napvilágot látott egy gyári videó az új Lexus NX-ről, a mostani hivatalos leleplezés már nem sok újdonságot tartalmaz, főleg, hogy két héttel ezelőtt a motorválasztékról is voltak már hivatalos információk. A japán márka számára kulcsfontosságú autóról van szó Európában, a 2014-ben piacra dobott első generációból 170 ezret értékesítettek, és a vásárlók túlnyomó részét más márkáktól csábították el. Ezen nem szeretnének változtatni, ezért a második generáció fejlesztésénél a korábbinál nagyobb mértékben használtak virtuális modellezést, és ezúttal profi autóversenyzők segítségével véglegesítették a felfüggesztést hangolását, különös figyelemmel a kormányzásra és a fékezésre.

Alapvetően maradt az eddig ismert formátum, az immár a TNGA-K alapra felépített modell 2 centivel hosszabb és szélesebb és 5 mm-rel magasabb elődjénél, a tengelytávolság 3 centit bővült; a formatervezőknek köszönhetjük, hogy ránézésre jóval nagyobbnak tűnik elődjénél az új modell. Meredekebben áll az orsó formájú hűtőrács a vonalvezetésbe, LED-csík köti össze a hátsó lámpákat, finomabban domborodnak a kerékjáratok, amelyekbe akár 20 colos felnik is kérhetőek. A padlót is aerodinamikailag optimalizálták, a motorburkolat mélyedései által keltett apró légörvények nagy sebességű haladásnál fejtik ki előnyös hatásukat.

Először alkalmazták a Tazuma filozófiát a műszerfal kialakításánál, aminek lényege, hogy a vezető szeme a lehető legtöbbet legyen az úton, a fontos kezelőszervek pedig a keze ügyében legyenek. A kormány küllőin lévő érintésérzékeny felületek például bizonyos mértékig személyre szabhatóak, a fel-a-fejjel kijelzőnek sok mindenről tájékoztat. A digitális segédet a Hey Lexus megszólítással lehet hallgatásra bírni, ezt követően világnyelveken lehet vele beszélni, a központi érintőképernyő 9,8 vagy 14 col képátlójú, utóbbihoz gyorsabb processzorral dolgozó hardvert is adnak. Kényelmes ülések várják az utasokat, az ajtókárpit kialakításánál sok helyet hagytak a könyököknek, újfajta hangszigetelő anyagokkal csendesítették a belsőt, az ajtózár elektronikus, belülről kilincs helyett kapcsolóval vezérelhető az ajtónyitás.

Oroszországban és Kelet-Európában egyszerű benzinmotorok is választhatóak lesznek, az NX250-ben 2,5 literes szívómotor (199 LE) dolgozik, az NX350 2,4 literes turbót kap (279 LE/430 Nm), alapfelszerelés az összkerékhajtás és a nyolcfokozatú automatikus váltó. Az EU-ban az alapmotor az NX350h lesz, amelyben a negyedik generációs öntöltő hibrid rendszer dolgozik 242 lóerős rendszerteljesítménnyel és az elődnél 10%-kal alacsonyabb fogyasztással, feláras a hátsó villanymotort használó összkerékhajtás. A csúcsmodell egyelőre az NX450h+ jelzésű plug-in hibrid hajtás lesz 306 LE rendszerteljesítménnyel, a 18,1 kWh akkumulátor 63 km-es elektromos hatótávolságot ad, az elérhető elektromos csúcssebesség 135 km/óra. A hátsó villanymotort továbbfejlesztették, az eddiginél nagyobb sebességtartományban képes hajtani, nem csak az indulásnál segít.

A TNGA-K padlólemezre felépített karosszériában a korábbi alkalmazásoknál nagyobb szilárdságú acélt használnak a tetőoszlopoknál, alumíniumból készülnek az első sárvédők és a motorháztető, utóbbit kettős zár fogja; ez merevebben tartja a karosszériaelemet, csökkentve a vibrációk és zaj szintjét.