A német Artega cég 2009 és 2012 között gyártott VW-technikás középmotoros sportkocsit inkább kevesebb, mint több sikerrel, legutóbb 2015-ben hallhattuk róluk, amikor a csődvédelem alól kikerült vállalkozás az eredeti konstrukció alapján készült Scalo akkumulátoros-elektromos sportkocsit mutatta meg, 408 LE tartós, 530 LE csúcsteljesítménnyel és 400 km-es hatótávolsággal.

A Genfi Autószalonon már egy teljesen új konstrukciót mutatnak be, egyelőre csak tanulmányként, Scalo Superelettra néven. A korábbinál nagyobb méretű a karosszéria, amelyet a Carrozzeria Touring Superleggera álmodott és épített meg. Furcsa módon az ott felismerhetően az maradt, amit még Henrik Fisker rajzolt meg a 2009-es modellnél, de a sokkal hosszabb tengelytávolság miatt teljesen új megjelenést készítettek.

Az utastérnél a McLaren F1-hez hasonló háromszemélyes elrendezést választottak, azaz elöl középen ül a vezető és két oldalt mellette, kicsit hátrébb találhatóak az utasülések. A technikáról jelen pillanatban az ismert, hogy a négy villanymotor rendszerteljesítménye 1000 lóerő, a lítium-ion akkumulátorcsomag pedig 500 km-es hatótávolságot tesz lehetővé egy feltöltéssel. Arról nincs hír, mikor kezdik el majd gyártani az Artega Scalo Superelettra sportkocsit.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!