Nem teljesen tiszta, mi a szándéka a nehéz anyagi helyzetben lévő Saab gyárnak azzal, hogy megmutatta az akkumulátoros 9-3 EV-1-es prototípusát, hiszen őszintén szólva nem áll jól a tulajdonos NEVS anyagi helyzete. Azt ugyan tagadják, hogy csődben lenne a cég, de a mintegy 600 alkalmazott augusztus 25 helyett csak szeptember 5-én kapja meg munkabérét – a hivatalos indoklás szerint technikai okokból késik az átutalás. Magyarul nincs pénz a számlán, amit át tudnának utalni.

Az autóra visszatérve a lítium-ion akkumulátort a padló alatt helyezték el, se az utas- se a csomagtér mérete nem csökken. A menetdinamika még javul is a benzinmotoros változathoz képest, mert sikerült megőrizni az 50/50 százalékos tömegeloszlást, miközben lejjebb ment a tömegközéppont. Az akkumulátort a Beijing National Battery Technology szállította, amely a NEVS tulajdonosának egyik vállalata.

A most bemutatott Saab 9-3 Electric Vehicle 1 elnevezésű prototípus még májusban készült el – már februárban elkezdték ezeknek az autóknak az összeszerelését -, és azzal még csak a termék tesztelése a gyár célja. Azt emelték ki, hogy a cég dolgozói testközelből is megismerjék az elektromos autókat, egy lehetséges jövőbeli sorozatgyártású autóhoz gyűjtsenek tapasztalatokat, és hogy a gyártás pontos folyamatát is felmérjék.

A prototípus mintegy 200 km-es hatótávolsággal rendelkezik, a 100 km/h-s tempót nagyjából 10 másodperc alatt éri el, csúcssebessége elektronikusan korlátozott 120 km/h. Az első kerekeket hajtó elektromotor csúcsteljesítménye 136 lóerő, a maximális nyomatékát nem árulták el. A prototípust egyébként csak normál, 240V-os hálózatról lehet tölteni, nincs gyors/villámtöltő csatlakozója. Az utastérben csak az előválasztókar hiánya tűnik fel, amelyet nyomógombokkal helyettesítettek. Nem tudni, mi lesz a sorsa a Saab 9-3 EV-1-nek, vagy egyáltalán a vállalatnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!