Az Audi szereti saját magát a dízeltechnika éllovasának tartani, annak ellenére, hogy soha nem volt az első: dízelmotoros személyautót a Peugeot készített, közvetlen befecskendezéses dízelt a Rover dobott piacra, közvetlen befecskendezéses turbódízellel a Fiat dicsekedhetett, és a közös nyomócső elsősége is az olaszokhoz köthető, az Alfa Romeo márka volt ennek úttörője. Manapság meg a bajor vetélytárs, a BMW van lépéselőnyben, hiszen nekik már van három feltöltős dízelük.

A TDI-t istenítő Audi se akar nagyon lemaradni, de az ingolstadtiak igazi újdonsággal készülnek, a két hagyományos turbóval és egy elektromos feltöltővel ellátott dízellel. Ahogy az lenni szokott, van egy kis méretű turbó az alacsony fordulatokhoz, meg egy nagyobb a magas fordulatszámhoz. Az új, elektromos feltöltő a 0-3000 közötti tartományban működik az e-feltöltő, azaz közvetlen alapjárat fölött és akkor is segít a motoron, ha mondjuk kanyargós úton épp elment a hagyományos feltöltők töltőnyomása. Az elektromotorral hajtott turbó nem bizonyult jó hatásfokúnak, ezért készítettek helyette elektromos feltöltőt.

Az új generációs 3,0 literes V6-os TDI-n alapuló erőforrás prototípusát RS5 karosszériába építették, amit indokol a teljesítmény: 380 LE 4200/percnél, maximális nyomaték 750 Nm 1250-2000/perc között. Egyelőre csak pletyka szinten ismert dátum, miszerint jövőre már megvásárolható lesz a három feltöltős V6-os TDI, várhatóan az A6/A7 kapja meg először, várhatóan S-es körítéssel.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!