Leonardo és Vittorio Frigerio testvérpár már régóta veterán-rajongók, de csak nemrég döntötték el, hogy amit a régi mesterek tudtak, azt ők is meg tudják valósítani. Klasszikus kézi munkával készül az autó, amelynek tervezése során azért a legújabb módszerekkel dolgoztak.

Számítógép segítségével tervezték meg az acél csővázat, amely merev és könnyű. A csövek darabolását számítógéppel vezérelt gép végzi, a hegesztést már emberre bízták. Az ötvenes évek sportkocsijait idéző karosszéria már alumíniumból készül, a lemezeket kézzel alakítják a megfelelő formára. Ezen felül annak összes tartozéka – a különféle rácsok, kilincsek, díszek – is mind kézi munkával készülnek.

A belső tér kialakításában a Matteograssi elnevezésű cég segített a Frigerio testvéreknek, kézzel varrták a bőr kárpitokat és a gyapjú padlószőnyeget is. Az, hogy minden a megrendelő kívánsága szerint kerül kialakításra, az szabad színválasztást jelent, hiszen semmilyen, manapság megszokott kényelmi vagy biztonsági felszerelés nincs a fedélzeten.

A motortérben egy, a hatvanas-hetvenes évekből származó (bontott), 2,0 literes, dohc Alfa Romeo négyhengeres dolgozik, amelyet beépítés előtt nem csak felújítanak, de tuningolnak is. A két dupla karburátorral szerelt erőforrás teljesítménye 170 lóerő, a váltó ötfokozatú, kézi kapcsolású, a csúcssebesség végáttételtől függően 220-245 km/óra. Az Effeffe Cars nevű vállalkozás megrendelésre készít Berlinetta kupékat, és persze a megfelelő anyagi ellentételezés mellett akár kabrió karosszériával is megvalósítják azt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!