tesla1

Mi Magyarországon még mindig várunk az első Supercharger töltő megjelenésére (egy időben szerepelt a cég weboldalán, de aztán lekerült onnan), de ahol már létezik a hálózat, ott kezdenek problémák lenni az elérhetőséggel. Például a karácsonyi ünnepek idején a Los Angeles és Las Vegas közötti legfontosabb állomáson, Barstow-ban 20-30 autó várt töltési lehetőségre – egy autó bő húsz perc alatt töltődik 80 százalékra, szóval akár több órás várakozásra voltak kényszerülve az utazók. Az ünnepi megnövekedett forgalom mellett az is gondot okozott, hogy több töltőoszlop nem működött az állomáson.

A Tesla több intézkedéssel próbálja javítani a Supercharger töltőkhöz való hozzáférést, például a 2016. december 31 után értékesített autókhoz már nem jár ingyenes használati lehetőség, fizetniük kell az energia után ezeknél a járműveknél. Azonkívül sokan egyszerűen otthagyják a töltőn az autót, míg ők valami mást csinálnak, és így sokszor előfordul, hogy üresjáratban van a töltő, amelyet egy másik autó elől foglal el az ott parkoló. Ennek megakadályozása érdekében bevezették az üresjárati díjat, azaz fizetni kell az után is, ha a feltöltés után csatlakoztatva hagyja az ember autóját. Ennél a kettőnél nagyobb könnyebbséget jelenthet majd a használóknak, hogy a Tesla meg akarja duplázni a töltőpontok számát a meglévő Supercharger állomásokon, de ez egy hosszabb folyamat lesz. Kérdés, hogy a jelenleg évi 50 ezer autós termelésre méretezett, és időnként már határon működő hálózat hogyan kezeli majd a Model 3-as piacra dobását, a termelőkapacitását ugyanis triplázza a Tesla…

tesla2

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!