Mindenki Norvégiát hozza fel az iparágban arra, hogy ott fog először bekövetkezni az elektromos átállás a közlekedésben. Most azonban egy kicsit megakadt ez a folyamat, ugyanis az elektromos autó szövetség (Elbilforening) arra kéri az embereket, ne vegyenek elektromos autót, ha nincs lehetőségük azt otthon tölteni, mert a publikus töltőpontok megteltek, szinte lehetetlen szabad „konnektort” találni.

Jelenleg az újonnan eladott autók 35 %-a hálózatról tölthető hibrid vagy akkumulátoros-elektromos autó Norvégiában, a fővárosban 40 % ez az arány. Oslóban és vonzáskörzetében 50 000 elektromos és 30 ezer plug-in hibrid autó van regisztrálva, ehhez képest a közterületi töltőpont (egy helyen több csatlakozási lehetőség is van) száma mindössze 1300, és hiába nő ezek száma évente negyedével, az infrastruktúra egyszerűen nem tudja tartani a lépést az autók terjedésével. Az Elbilforening ezért arra kéri a potenciális vásárlókat, hogy a csalódások elkerülése miatt csak akkor ruházzanak be ilyen autóra a fővárosban, ha annak töltését saját hatáskörben meg tudják oldani.

Norvégiában egyébként anyagilag is megéri az elektromos autó, az e-Golf indulóára 250 000 korona, míg a benzines alapmodellért 300 000 koronát kell fizetni, ehhez hozzájön, hogy előbbire nem kell útdíjat, parkolási díjat és gépjárműadót fizetni, és ahol van, a buszsávokat is használhatják. A jelenlegi támogatási rendszer 2020-ig biztosan megmarad, és 2025-re már 100 %-an zéró helyi károsanyag-kibocsájtással rendelkező újautó-piacot akar elérni a kormány. Oslóban – sok más európai nagyvároshoz hasonlóan – az jelenti a problémát, hogy az emberek 60 %-a lakásban él, nincs saját parkolóhelye, ennek megfelelően csak publikus töltőponton tudná megoldani a töltést.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!