Iránban még nem érzik az emberek égető szükségét az elektromos autókra való átállásnak, hiszen a benzin literjét 75 forintért adják – ez a harmadik legalacsonyabb ár a világon –, ennek ellenére a Saipa autógyár úgy ítélte meg, neki is el kell készítenie egy elektromos autót. Kiindulási alapnak azt a Saipa típusát választotta, amely egyébként a Kia Pride (a nyolcvanas évek Mazda 121-ese volt eredetileg…) új karosszériával.

A Saina EV típusnál egy 90 lóerős villanymotort szereltek a motortérbe, és ide költözött át a pótkerék is, mivel a 28 kWh kapacitású akkumulátornak meglehetősen drasztikus módszerekkel – flexxel kivágták a padlólemez hátulját, hirtelen véget vetve a hossztartóknak… – csináltak helyet. A csúcssebesség 130 km/h, egy feltöltéssel legfeljebb 200 km-t tud megtenni a kis lépcsős hátú, amely állítólag 4 óra feltölthető konnektorról és 40 perc alatt villámtöltőről. Szigorúan kísérleti járműről van szó a Saipa szerint, ugyanis Iránban egyszerűen nincs igény elektromos autókra, de nem hagyhatják figyelmen kívül a nemzetközi trendeket.