A far-középmotoros felépítésre váltással a Corvette menetdinamikai tulajdonságai minden korábbinál közelebb kerültek egy versenyautóhoz, most pedig az utolsó fél lépés távolságot is megtették a mérnökök a Z06-os modell piacra dobásával. Alapvetően arra a célra készült ez a gép, hogy pályanapokon maximális vezetési élményt nyújtson, de azért arra is odafigyeltek, hogy közúton is magával ragadó legyen az élmény.

A fejlesztők azt kapták feladatul, hogy szárnyalják túl az előd Z06-ost, amelyben 6,2 literes, kompresszoros feltöltésű V8-as dolgozott 650 lóerővel. Annak érdekében, hogy ezt a maximális vezetési élményt nyújtó szívó V8-assal felülmúlják, teljesen új erőforrást készítettek. Az LT6-os kódnéven szereplő blokk lökettérfogata mindössze 5,5 liter, a rövidebb hajtókarokkal tudták maximalizálni a fordulatszámot – a 670 lóerőt 8400/perces fordulaton tudja a blokk, a maximális nyomaték 623 Nm 6300/percnél, a leszabályozási fordulat 8600/perc! A small block V8-asból csak a 111,76 mm-es furat-távolságot tartották meg, hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely van hengerenként négy szeleppel – dupla szeleprugókat használnak a biztonság kedvéért –, a szívószelepek átmérője 42 mm, a kipufogószelepeké 35 mm. Kovácsolt alumínium dugattyúkat és kovácsolt titánium hajtókarokat használnak, hengersoronként egy-egy 87 mm átmérőjű szívósort építettek be, sokat dolgoztak a rozsdamentes acélból készített kipufogórendszeren, a hang ugyanis nagyon szempont volt a fejlesztésnél.

A hatalmas motorteljesítményhez alakították a felfüggesztést is, alapáron elöl 370, hátul 380 mm átmérőjű tárcsákat és hat/egydugattyús nyergeket használó Brembo fékrendszert adnak, kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy a nagyobb kerekeknek legyen elég helye, elöl 20 col átmérőjű, 10 col széles felnikre 275/30-as, a hátsó 21 col átmérőjű és 13 col széles felnikre 345/25-ös Michelin Pilot Sport 4S ZP abroncsokat szerelnek, és akkor ott van még a Z07-es csomag. Utóbbi karbon légterelőket, karbon felniket (18,6 kg-mal kisebb rugózatlan tömeg), Michelin Sport Cup 2 R ZP abroncsokat és karbon-kerámia fékeket adnak. A Z07 csomaggal szerelt Chevrolet Corvette Z06 1,22 g-s keresztgyorsulást tud! A nyolcfokozatú, duplakuplungos váltó végáttételét rövidebbre vették, a gyorsulási értéket majd később közlik.

A karosszéria 9,4 centivel szélesebb a 6,2 literes V8-assal szerelt Stingray-nél, egyedi az első lökhárító, ami több levegőt enged a mögötte lévő hűtőkre. Ahogy a karosszéria külsején, úgy az utastérben is megjelenik a karbon, illetve itt lesz választható az Adrenaline Red belső.