A név kötelez: egykor a Citroën formabontó, ékalakú nagyautóját jelölte a az XM betűpár, mostantól kezdve az M GmbH második saját autóját, a nagy méretű szabadidő-autót is ilyen néven találjuk meg – ha lehet, még rendhagyóbb megjelenéssel. Hű maradt a tanulmányhoz a végleges megjelenés, még úgy is, hogy közben azért sokat finomítottak a részleteken, rendes lámpák kerültek előre és hátra. Ezzel nagyjából a végére is értünk a változásoknak, hiszen még az óriási méretű, megvilágított körvonalú veséket is megtartották.

Furcsának hangozhat kijelenti, hogy igazán visszafogott lett az utastér, hiszen nem fukarkodtak a különleges részletekkel és a nemes bőrkárpittal sem, de a tanulmány kétszínű kialakításához képest igenis szerény a hangulat; aki nagyon akarja és nagyon meg tudja fizetni, az konzultálhat az M-es értékesítőjével az Individual programról. Elöl multifunkciós BMW M üléseken lehet helyet foglalni, a háttámla teljes széltében fűtött (nem csak középen), a tetőkárpitot 100 LED megvilágítása teszi egyedivé. Alapáron jár a fel-a-fejjel kijelző, az ívelt üvegpanel mögött egy 12,3 és egy 14,9 colos képátlójú monitor rejtőzik, a fejegység a 8.0-s operációs rendszert futtatja és a legújabb kapcsolódó szolgáltatásokat is nyújtja, úgymint felhőalapú navigáció.

A nagy polgárpukkasztás közben nyomokban a politikai korrektség is felfedezhető, hiszen csak hálózatról tölthető hibrid hajtással árulják a BMW XM-et. A piaci rajtnál csak az alapváltozat lesz elérhető, ami 653 LE/800 Nm rendszerteljesítményt jelent, ami a 4,4 literes V8-as biturbó (489 LE/650 Nm) és a villanymotor (197 LE/280 Nm) produkciója. Ez 4,3 másodperces 0-100 km/óra sprintre elég, a 25,7 kWh kapacitású akkumulátorral 82-88 km-es elektromos hatótávolságot lehet elérni, elektromos módban 140 km/óra a csúcs.

2023 őszén érkezik meg a Red Label változat (arany helyett piros karosszériadíszekkel – üdvözöl a Szupercsapat), amely a valaha gyártott legerősebb M-es autó lesz, a vezető jobb lába rendelkezésére 748 LE/1000 Nm rendszerteljesítmény áll. Ebben az esetben a 4,4 literes V8-as biturbó 585 LE/750 Nm teljesítményű, a villanymotor marad a 197 LE/280 Nm teljesítményű egység. Ennél a modellnél is Hans Zimmer szerezte a műhangot, ami üzemmódtól és gázpedál-kezeléstől függ, újdonság, hogy a Közel-Keleti vásárlókra gondolva már van Sand, azaz Homok üzemmód is, amelynél az elektronikus vezérlésű összkerékhajtás elektronikus beavatkozói a dűnéken száguldásra vannak optimalizálva.