Az Automotive News újság által a Detroiti Autószalon idejére szervezett World Congress rendezvényen beszélt Carlos Tavares az általa irányított PSA Csoport terveiről. Ezek közé tartozik például, hogy 2025-re az összes személyautó- és könnyű haszonjármű elérhető lesz valamiféle újenergiás hajtással, a következő hat évben érkező 124 újdonság közül 40 lesz ilyen. Azt nem árulta el, melyik márkával tér vissza az Egyesült Államokba a PSA Csoport, de azt elárulta, hogy az Opel modelleket az ottani előírások figyelembe vételével tervezik. Először autómegosztó szolgáltatást indítanak, majd miután felmérik a vásárlói igényeket, azt követően lépnek színre az újautó-piacon is – várhatóan 2026-ban. A robotautókról annyit árult el Carlos Tavares, hogy 2030-ra a konszern termékeinek 80 százaléka rendelkezik majd bizonyos mértékű autonómiával, 10 százalék lesz 4-es és 5-ös szintű, tehát emberi beavatkozás nélkül is haladni képes jármű.

Arról is beszélt a vezérigazgató, hogy nem a legnagyobb, hanem a változásokra leghamarabb reagáló konszernt akarja létrehozni. A nagyságnak csak két előnye van – beszerzési árak csökkennek, és a fajlagosan alacsonyabb fejlesztési költségek –, de a nagyobb szervezet lassabban reagál a változásokra, amellyel viszont komoly gazdasági problémába kerülhet. A változó előírásokhoz és vásárlói preferenciákhoz kell igazodni a termékekkel, akkor lehet sikeres egy autógyártó. Az Opel/Vauxhall 2018-ban nem vesz részt a Genfi Autószalonon, mert a tavalyi évvel ellentétben idén nincs olyan újdonságuk, amelyet érdemes lenne itt megmutatni.