Mazda MX-5-ként kezdte életét az autó, amit a Mitsuoka átépített Himiko-nak. A TGMY ez utóbbiból készített elektromos autót Mazda MX-5-ként kezdte életét az autó, amit a Mitsuoka átépített Himiko-nak. A TGMY ez utóbbiból készített elektromos autót

Jelenleg egy Tesla Roadster tartja az elektromos autók között az egy feltöltéssel megtett távolságrekordot 501 kilométerrel. A japán TGMY ezt alaposan túl akarja szárnyalni.

A japán TGMY vállalkozás 13 évvel ezelőtt készítette el első elektromos meghajtású autóját, azóta különféle részegységek – elektromotorok, vezérlőegységek, stb. – fejlesztésével és forgalmazásával foglalkozik. Az EV Japan kiállításon mutatták meg először a nagyközönségnek a Mitsuoka Himiko (eredetileg egy harmadik generációs Mazda MX-5) elektromos meghajtásúvá átépített változatát, amellyel új távolsági világcsúcsot akarnak beállítani.

A hosszú motortérben rengeteg akkumulátort tudtak elhelyezni A hosszú motortérben rengeteg akkumulátort tudtak elhelyezni

A kísérlet még hátravan, egyelőre csak annyit lehet tudni az autóról, hogy annak hatótávolságát 550 km-re becsülik. A tizenhárom évvel ezelőtt épített elektromos autó hatótávolsága 150 km volt, az elektromos Himiko négyszer akkora kapacitású akkumulátorral rendelkezik, de nehezebb is – ezért csak 550 km-es távolság elérésére számítanak a fejlesztők az elméletileg lehetséges 600 km helyett. Valószínűleg még a nyáron sor kerül majd a rekordkísérletre, a második félévben már meg akarja kezdeni az autó értékesítését a TGMY.

A Mitsuoka érintetlenül hagyta az MX-5 belsejét, a TGMY is csak a váltókart tüntette el A Mitsuoka érintetlenül hagyta az MX-5 belsejét, a TGMY is csak a váltókart tüntette el