A meglehetősen szennyezett levegőjű városokkal rendelkező Kínában a világon elsőként állt teljes mellszélességgel az akkumulátoros-elektromos autók mögé, állami támogatással, adókedvezményekkel, a forgalomba helyezés megkönnyítésével támogatták az ilyen autók terjedését, azonban ennek most vége. Jövőre megszűnnek a központi kormányzat által biztosított kedvezmények, mert a még látszólag végtelen rendelkezésre álló pénz ellenére se tudták a töltő-infrastruktúra kiépítését megoldani, a szénerőművek károsanyag-kibocsájtása emelkedett. Újabban egyre több a spontán elektromos autó-tűz, ami a közvélemény figyelmét is felkeltette – a kormányzat a Teslát és a Nio-t szólította fel az esetek kivizsgálására és az adatok megosztására a hatóságokkal.

Az újenergiás autók (elektromos, plug-in hibrid) egyébként a nagyvonalú támogatás ellenére nem nyerték meg az ügyfelek tetszését, a 2019. áprilisában eladott 1,98 millió újautó közül mindössze 97 ezer volt ilyen. A támogatások megszüntetése valószínűleg a szektor bezuhanását eredményezi, ami különösen a villanyautó-offenzívát most elindítani készülő európai gyártóknak okozhat fejfájást.

A kínai kormányzat a jövőt a hidrogén tüzelőanyagcellában látja. Egyelőre még az ügyfeleket érintő állami ösztönzők még kidolgozás alatt vannak, az azonban már ismert, hogy a következő évtizedben 20 darab hidrogénkút-folyosót építenek ki az iparosodott nyugati részen az ipari központok között, hogy lehetővé tegyék az ilyen autók mozgását, illetve a helyi autógyártók is nagyvonalú támogatásra számíthatnak a technológia-termékek fejlesztése érdekében. Ez a technológia ma még nagyon drága az alacsony sorozatnagyság miatt, Kína hatalmas méretével változtathat ezen, a kitűzött cél, hogy 2030-ra már egymillió tüzelőanyagcellás autó legyen az utakon. A tüzelőanyagcellás technológiában élen járó Toyota egyébként már két kínai haszonjármű-gyártóval írt alá együttműködési megállapodást tüzelőanyagcellás teherautó és autóbusz kifejlesztéséről és gyártásáról, személyautó-gyártó partnerekkel még folynak a tárgyalások a technológia megosztásáról.