Immár nem csak Uniós, de világszinten is téma lett a közlekedésbiztonsági nevelés, az ENSZ ennek céljára a WHO-val (World Health Organization) közösen életre hívta a Cselekvés Évtizede 2011-2020 nevű programot, amelyhez aztán rengetegen csatlakoztak. Az FIA által folytatott Make Roads Safe kampány is része lesz ennek, és a Global Road Safety Partnership civil kezdeményezés is mellé állt. Utóbbi egy olyan szervezet, amelynek például a Hungaroringen működő Vezetéstechnikai Centrum is tagja.

A Cselekvés Évtizede ugyanazon a napon, május 11-én indult útjára, mint az Autó-Motor FAIR Vezető kampánya, amelynek szintén támogatója a Vezetéstechnikai Centrum. Ők invitáltak meg minket egy olyan rendezvényre, amely példa értékű kezdeményezés. Autósiskolákat invitáltak meg egy napos vezetéstechnikai alapképzésre, hogy már azelőtt megtanulják a jogosítvánnyal még nem rendelkező emberek az alapvető kitérési manővereket, a különböző tapadású útfelületeken való viselkedést, hogy azokkal élesben szembesülnének.

Szükség volt a gyakorlásra, nem mindig sikerült elkerülni a vízfalat Szükség volt a gyakorlásra, nem mindig sikerült elkerülni a vízfalat

Rendszeresen tartanak ilyen programokat a tanpályán, nagyjából egy normál vezetéstechnikai képzés harmadát kel fizetni érte – a világméretű kampány indulásának alkalmából ingyenesen vehettek részt a nebulók az eseményen. Jellemző, hogy több autósiskola is visszamondta a lehetőséget, csak azok jöttek el, akik – egyébként nagyon helyesen – a fizetős programokra is elviszik a tanulókat. A Tanpálya most azon dolgozik, hogy a Cselekvés Évtizede keretében forrásokat tudjanak szerezni ahhoz, hogy évente többször is ingyenes vezetéstechnikai továbbképzést tudjanak tartatni.

A rendőrség közúti ellenőrzéssel készítette fel a valódi életre az autóvezetést tanulókat A rendőrség közúti ellenőrzéssel készítette fel a valódi életre az autóvezetést tanulókat

Mivel esetenként jó messziről – szegedi autó is volt – jöttek a tanuló vezetők a gyakorlás miatt, az elméleti képzést a szükséges minimumra redukálták, hogy a lehető legtöbb időt tudják a pályán tölteni a leendő sofőrök. Jelen rendezvényen egyébként a Pest Megyei Rendőr Főkapitányság Balesetmegelőzési Alosztálya is képviselte magát, akik rögtön a közúti ellenőrzés és a szondáztatás gyakorlatával is megismertették a tanulókat – még egy Fáma lézeres sebességmérőt is felállítottak, de senki nem lépte túl a Hungaroring területén megengedett 30 km/órás sebességet.

Kiss Pál Tamás autóztatja épp az egyik nebulót Kiss Pál Tamás autóztatja épp az egyik nebulót

A Cselekvés Évtizede kampány nyitányaként egyébként a tanulók nem csak kipróbálhatták milyen a véletlenszerűen felugró vízakadályok kerülgetése a felvizezett, és így jég módjára csúszós felületen, de autóversenyzők mellett ülve átélhették azt is, milyen is az, ha az embernek a kisujjában van a vezetés. Kis Pál Tamás, Walter Csaba, Walterné Dancsó Adrienn és Herzig Norbert, Benik Balázs is megautóztatta a fiatalokat, akiknek egészen biztos maradandó élmény marad így a vezetéstechnikai képzés.

Autóversenyzők is támogatják a Cselekvés Évtizedét Autóversenyzők is támogatják a Cselekvés Évtizedét