Folytatja az alternatív hajtású autók piacának megreformálását a General Motors, ezúttal egy teljesen elektromos hajtásláncú modellel nyitnak egy szélesebb vevőkör felé. A Chevrolet Bolt európai változata az Opel Ampera-e, amely nevén és amerikai származásán kívül semmiben sem hasonlít hatótávnövelő benzinmotorral felszerelt elődjéhez. A látszólag hiányzó benzines támogatást ígéretesen hangzó 520 km-es hatótávval ellensúlyozza az újdonság, amely még a Tesla Model X 475 km-es maximális értékén is túlmutat.

Magasan ül a vezető, a kettéosztott A-oszlop nagy ablaka javítja a kilátást. Az ülések kényelme átlagos, az anyaghasználat amerikaias. Fotó: Lővei Gergely

Új a csomagolás is, bár az egyterűek éppen kihalóban vannak, az Ampera-e mégis egy Merivára emlékeztető külsőt kapott. Ha ma nem is ez a legkedveltebb autóforma, felépítése jót tesz a helykihasználásnak, kinézete pedig segít elvegyülni a tömegben, amire az átlagautósok jobban vágynak, mint a feltűnésre. Annak ellenére beleillik az Opel kínálatába, hogy jellegzetesen amerikaiak a vonásai, már csak azért is, mert helyi mércével kifejezetten kicsinek számít. Ez érezhető a helykínálaton is, alapvetően keskeny az autó, mégis levegős a belső, tágas a fejtér, de a vaskos ajtók, oszlopok miatt kissé passzentos a hely az első sorban. Cserében hátul nagyvonalúbb a térkínálat, akár keresztbe tett lábbal is ülhetünk, ráadásul teljesen sík a padló.

Sok információt ad a menü, az indítógomb a kormány mögött bújik meg

Az alá beépített akkucsomag nem vesz el a helyből, használható méretű a dupla fenekű csomagtartó is, amely az ülések ledöntése után teljesen sík padlójú is lehet. Belső hangulata is amerikaias, mégsem idegen az Opel stílusától. Berendezése praktikus, sok a nyitott és fedeles rekesz, még egy női táska tárolására alkalmas helyet is kialakítottak a váltókonzol mögött. Anyaghasználata a márkán belül átlagos, a világos, mintás műanyag betét a BMW i3-as újrahasznosított anyagaira rímel, az irányváltó is hasonló, joystick rendszerű. L állásban az i3-asból és a hibrid Toyotákból is ismert módon az üzemi fék energiájának megfelelő a motorfék hatásfoka, így az esetek többségében rá sem kell lépnünk a bal oldali pedálra. Ez kissé szokatlan, de úgy tehermentesíti a fékrendszert, hogy közben az akkumulátort is segít visszatölteni.

Elöl passzentos, hátul tágas az utastér. A magas hátsó ülésekről jó a kilátás

Különben kifejezetten természetes az Ampera-e vezetése, a kasztni masszív, a kormányzás pontos, a futómű stabil, a rugózás nem túl feszes vagy puha, a regeneratív rendszer ellenére a fékpedálérzet egy hagyományos automata váltós modellére emlékeztet.

Bővítve 1274 literes a raktér

Teljesítménye impresszív, a már csak gázpedálként emlegetett menetpedálra lépve azonnali a reakció, autózás közben minimális mechanikai zaj hallható, ez nagyon komfortossá teszi vele a közlekedést, amit nem csak városban, országúton, sőt autópályán is élvezhetünk, hiszen nemcsak szusszal, hanem töltöttséggel is bírja a sztrádatempót, sőt, a gyáriak szerint 150 km/órás tempóval haladva több mint 250 km megtételére képes. Annyira, amennyi a mai villanyautók többségének a maximálisan elérhető hatótávja! 470 kilométerre elég töltöttséggel kezdtük a próbautat, ennyivel oda-vissza megjárható a Balaton távoli pontja is, a napi ingázás pedig csaknem két hétig megoldott konnektor keresgélése és anélkül a stressz nélkül, amit a lemerülés és a vele járó vesztegelés jelent. Ráadásul kifejezetten takarékos a hajtáslánc, nem ritka, hogy a megtett kilométereknek csak a fele tűnik el az akksikból egy-egy etap alatt normál tempójú közlekedés és olyan energiafogyasztó extrák használata mellett, mint a rádió vagy a légkondi.

Állandó mágneses szinkronmotor hajtja a legtisztább Opelt 204 lóerős teljesítménnyel. Gyorstöltővel 30 perc alatt 150 km-rel növelhető a hatótáv

A műszeregységet helyettesítő és a központi kijelző modern grafikával és részletes információkkal szolgál, zavarba ejtően gazdag beállítási lehetőségekkel és funkciókkal segíti a hatékony autózást. Bónuszként magyarul is tud, pedig egyelőre Nyugat-Európában is hosszú a várólista az elődjénél tisztább, összeszedettebb és szimpatikusabb újdonságra. Ha képesek lesznek kiszolgálni a keresletet, felpörgetheti a villanyautó-eladásokat a tulajdonosváltást túlélt Opel változat.

Az akkucsomag miatt nehéz az Ampera-e, pedig az üres karosszéria csak 370 kg-ot nyom

Opel Ampera-e
Max. teljesítmény: 150 kW (204 LE)
Max. forgatónyomaték: 360 Nm
Hossz./szél./mag.: 4164/1765/1594 mm
Tengelytáv: 2600 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1507/1516 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1691/365 kg
Csomagtér: 381-1274 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,3 s
Max. sebesség: 150 km/h
Átlagfogyasztás: 14,5 kWh/100 km
Hatótáv: 520 km
A modell alapára: 39 330 euró

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!