A villámemblémás márka a Genfi Szalon (2006. március 2-12.) alkalmával mutatja be az új GT-t a világ nyilvánosságának. Izgalmas, pengeélekkel megrajzolt karosszériája, klasszikus hátsókerék-hajtása és bivalyerős, négyhengeres turbómotorja az első, 1968-tól 1973-ig gyártott GT sikerreceptjét követi.

„A GT-vel még jobban kiépítjük attraktív rétegmodelljeink választékát, és fokozzuk az Opel márka vonzerejét“, mondta Carl-Peter Forster, a GM Europe elnöke. „A Tigra és az Astra TwinTop mellett az új GT a harmadik, egészen különböző modellünk, amely lehetőséget ad a nyitott autózás kiélvezésére. Ezenkívül a GT a mintapéldája annak, ahogy a GM felhasználja az egész világra kiterjedő erőforrásait ez egyes márkák érdekében.“

Az új Opel GT vezetésének élményét éppúgy garantálja a frontmotoros, hátsókerék-hajtású felépítésből adódó kiegyensúlyozott tengelyterhelés, mint a kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses ECOTEC turbómotor 260 lóereje. Százra hat másodpercen belül gyorsul az autó, csúcssebessége 230 km/óra fölött van. Ezekhez járul egy további élménytényező: az Opel GT karosszériája roadster-típusú, pillanatok alatt lehet lenyitni a vászontetőt, utasai így részesülnek a szellős száguldás örömében, amely nem adatott meg az egykori GT-tulajdonosoknak. A tető teljesen eltűnik egy fedél alatt, ezáltal még jobban érvényesül a rövid túlnyúlásokkal és a sarkokra rakott 18 colos kerekekkel meghatározott sportos körvonal.

Az új Opel GT létrehozásának története kiváló példa a GM-konszern kontinenseket átfogó együttműködésére. A designt az a Vauxhall VX Lightning koncepcióautó inspirálta, amelyet 2003 májusában, a márka százéves jubileumára alkottak a birminghami GM Advanced Design Studio munkatársai. Gyártásra a Delaware-állambeli (USA) Wilmington üzemet szemelték ki, ahol a Pontiac Solstice és a Saturn Sky testvérmodellek is készülnek.

Az Opel GT gyártásának kezdetét 2007 elejére tervezik. Az Egyesült Államok már az első Opel GT esetében is nagy szerepet játszott, mégpedig több értelemben: karosszériájának elragadó vonalainak hatására keletkezett egy új karosszéria-stílus, az úgynevezett „kólásüveg-forma,” amely többek között a Corvette Stingray jellemzője lett. A legyártott autók kétharmada pedig Amerikában talált gazdára.