Az értékesítések a tervek szerint alakulnak, igazából azért került sor a Ceed felfrissítésére, mert „összejöttek” a dolgok. A jogszabályok tisztább üzemű motorokat követelnek, és hamarosan sokkal sportosabb irányt vesz az egész márka (ezért csábították el a BMW M GmbH fejlesztési vezetőjét), ami már látható a kompakt modellen is. Alaphelyzetben csak az első lökhárító új, megnövelték a ködlámpa körüli fészket, az igazi változást az kapja, aki befizet a GT Line felszereltségre. Harciasabb első lökhárító a GT-ről ismert négy LED-es kiegészítő lámpával, hátul két kipufogót (a kombinál egy dupla) látunk, az utastérben vastagabb karimájú kormány és fekete tetőkárpitos sportosabb hangulat is része a csomagnak.

Fekete-szürke a GT Line belső, a sötét tetőkárpit dob sokat a hangulaton Fekete-szürke a GT Line belső, a sötét tetőkárpit dob sokat a hangulaton

Minden autó megkapja a jobb zajszigetelést, a feláras érintőképernyős fejegység grafikája profi, gyorsan reagál a navigáció arra, ha elhagyjuk a kijelölt utat, wifi hotsportként is képes működni, de továbbra se tud magyarul. A térképfrissítések és a különféle kommunikációs szolgáltatások (közlekedési, traffipax, időjárás-információk, térképfrissítések) 7 éven át ingyen járnak. A vezetési segédek közül azok választhatók, amelyeket nagy módosítás nélkül be tudtak építeni: táblafelismerő, holttérfigyelő, parkolósegéd – utóbbi immár nem csak párhuzamosan beáll, de ki is tud parkolni, és a 90 fokos megállás sincs ellenére. A GT modellnél két fontos változás történt, van mesterséges hanggenerátor és mechanikus sperrdifi az élmény növelésére.

Jól áll a GT Line megjelenés a Ceednek Jól áll a GT Line megjelenés a Ceednek

A frissített Ceedben debütál az 1,0 literes TGDi turbómotor: 200 baros nyomáson dolgozó közvetlen befecskendezés, lézerfúrással készített, hat darab eltérő átmérőjű lyukú befecskendezőcsúcsok és a kiegyenlítő tengely hiánya a legérdekesebb konstrukciós megoldások. Utóbbi a motor belső súrlódását csökkenti, a mérnökök a rezgések kialakulása helyett azt akadályozzák meg, hogy azok a motorról/segédkeretről átjussanak a karosszériára – sikerrel. Használat közben egyedül az alig hallható háromhengeres hang utal a kis lökettérfogatú erőforrásra, no meg a jellegzetes turbós karakterisztika: 1500-tól kezd éledezni, majd 2000-től húz igazán. Lelkes a háromhengeres, alig győzi az ember kapcsolgatni a fokozatokat, hogy utolérje; könnyen mozog a váltókar, de egy kicsit akad is.

Kiegyenlítő tengely híján is kulturált járású a kis turbómotor Kiegyenlítő tengely híján is kulturált járású a kis turbómotor

A másik újdonság az Euro-6-ra átállás miatt megfiatalodott 1,6-os dízel. A teljesítmény immár 136 lóerő, a maximális forgatónyomaték 280 Nm-re emelkedett. Ez utóbbi is érezhető már, de a legfontosabb változás a sokkal kisebb zaj üzemelés közben. Ehhez az erőforráshoz rendelhető a 7 fokozatú duplakuplungos váltó, amely alaphelyzetben finoman kapcsolgat, de nem szeret sietni. Egy GT Line felszereltségű autóban próbáltam ezt a kombinációt, és vagy normál ütemben, vagy lepadlózva lehet vele közlekedni, a „kicsit nagyobb gázt adunk”-ra egyáltalán nem reagál, és nincs Sport fokozata sem – csak a kormány mögötti váltófülekre számíthat az, aki tempósabban szeretne haladni. A 17 colos felnikkel is meglepően jól csillapítja az úthibákat a felfüggesztés, egészen addig, amíg a rugóút végére nem ér, mert bizony ilyen is előfordult. Nagyon jól eltalálták, mekkora erővel kell kormányozni és mennyi visszajelzést kap innen a sofőr, a fék is jól adagolható, szóval a sportos megjelenéshez illik a viselkedése.

Ehhez a sportos farhoz 1,0 literes benzines turbó is tartozhat Ehhez a sportos farhoz 1,0 literes benzines turbó is tartozhat

Magyarországon csak az erősebb, 120 lóerős, 1,0 literes TGDi lesz választható, nem kell azonban sóvárogni a gyengébbik után. Érdemben nem lehetne olcsóbban adni a 100 lóerős változatot, és az adórendszer se olyan, hogy sokat spórolna a vásárló. Az új GT Line felszereltségi szint csak ezzel és a megújult, nagy teljesítményű 1,6-os dízellel lesz konfigurálható itthon, az EX Premium szinthez képest 200 ezer forint a felár. A jelenleg csak a dízelhez kérhető 7 fokozatú duplakuplungos váltó felára 500 ezer Ft.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!