Bár kétségtelen, hogy a tető eltűnik a fejünk fölül, mégse mondanám igazi kabriónak a DS3-ast, ugyanis az oszlopok és a keret is fixen marad, csupán a vászontető csúszik hátra. Vagyis a hajborzolós kabriózás biztosan elmarad, cserében kiváló szélvédelemmel szerez jó pontokat az autó. A 16 másodperc alatt lenyíló vászontetőt akár autópályán is mozgathatjuk, a 120 km/órás sebességig történő nyitás-csukásra egyetlen hagyományos kabrió sem lenne képes.

A tető egyébként a nyitási folyamat közben bármikor megállítható, de van fix hátsó ablakos és teljesen nyitott üzemmód is – utóbbi esetében a kilátás erősen korlátozott hátrafelé, a visszapillantóból nem a mögöttes forgalmat, hanem az összehajtogatott tetőt látjuk. A Webasto által készített, 180 komponensből álló tetőt (fekete, kék és DS-mintás változatban érhető el) úgy tervezték, hogy egy trópusi vihar se fogjon ki rajta, de természetesen hangszigetelés tekintetében nem veheti fel a versenyt egy acélsapkával.

Hatféle belső hangulat közül választhatunk Hatféle belső hangulat közül választhatunk

Ami a csomagteret illeti, a 245 liter eléggé jó értéknek számít a nyitható tetejű kisautók között, ám ettől függetlenül két kisebb bőrönddel már meg is telik a raktér. Érdekes, hogy teljesen nyitott tetővel ki sem lehet nyitni a csomagtartót, ilyenkor az automatika először elkezdi bezárni a kupolát.

A Cabrio az 1,6-os turbómotorral az igazi

Mivel a nyitott DS3-as csak 25 kg-mal nehezebb a bázismodellnél, nem borult fel az autó híresen jó súlyeloszlása. A Cabrio is ugyanolyan agilis, a direkt kormány és a végletekig stabil futómű miatt szerpentinek sem fognak ki rajta. A 155 lóerős, 1,6-os, benzines turbómotorral garantált a széles mosoly. A BMW-vel közösen fejlesztett gépezet alacsony fordulaton sem tétlenkedik, ha pedig rendesen rálépünk a gázra, 7,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a mindössze 1156 kg-os testet. A zárt verzióból kiindulva valószínűleg a Cabrio esetében is a combosabb motorok lesznek kelendők (THP 155, VTi 120), de a 82 lóerős, háromhengeres benzines és a 92 lóerős, 1.6 HDi képében két extratakarékos aggregát is szerepel a palettán.

A Citroën nem titkolja, hogy elsősorban hölgyvásárlókra pályázik a DS3 Cabrióval A Citroën nem titkolja, hogy elsősorban hölgyvásárlókra pályázik a DS3 Cabrióval

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!