Az első Soul (lélek) a dél-koreai cég ikonikus autója lett, jóval felülteljesítette a piacra dobásakor meghatározott terveket. Biztos pozíciót harcolt ki magának a 2007-es megjelenésekor még csak ébredező, de mára már igen komoly hadszíntérré változó kis méretű szabadidő-autók között. Érthető tehát, hogy a formatervezők kezét ha nem is kötötték gúzsba, azért érezhetően az volt az elvárás a cégvezetés részéről, hogy őrizzék meg az egyedi karaktert. Ez pedig nem ment könnyen, hiszen noha a méreteket elnézve nincs jelentős változás (hossz és tengelytáv +2 centi, szélesség +1,5 centi), a lemezek alatt bizony teljesen más autóval van dolgunk.

Műszaki tekintetben osztályváltás történt, hiszen amíg az első generáció még a Rio kisautó rokona volt, addig az új modell már a Cee’d-del közös padlólemezre épül. S ez nem véletlen, hanem a gondos piackutatás, azaz a tulajdonosok megkérdezésének az eredménye. A legtöbben imádják a Soult, de kifogásolták a beltérben használt műanyagok minőségét és a menetkomfortot is, arról nem is beszélve, hogy időközben a konkurensek már mindenféle internetes kommunikációra is alkalmas fejegységeket is kínálnak hasonszőrű autóikhoz, ami bizony hiányzott az első generációból.

Feláras extra a fekete alsó borítás – egyébként nem túl praktikus Feláras extra a fekete alsó borítás – egyébként nem túl praktikus

A műszerfal burkolata például puha műanyag, és noha itt van a fedélzeten a zene ritmusára pulzáló fényt kibocsátó hangszórókeret, de van egy ennél sokkal jópofább részlet: az A-oszlop tövében található hangszórók, amelyek úgy néznek ki, mintha épp az itt lévő pohártartóban elhelyeztek volna egy üdítős dobozt. A jobban felszerelt modelleken a műszeregység megjelenése is hozza a prémiumélményt, az analóg műszerek között kis monitor tájékoztat a legfontosabb információkról, például a navigációról – miközben az utas épp valami más miatt babrálja a hatalmas méretű, a középkonzolt uraló érintőképernyőt. Nem csak a feláras üvegtető miatt (az első fele nyitható) van rendben a minőségérzet, érzésre, pillantásra és hallásra sem nagyon lehet kifogást találni a beltéren. Utóbbit úgy érték el, hogy a motort és felfüggesztést tartó segédkeret csapágyazva csatlakozik a karosszériához, minimalizálva az átadott rezgések számát.

Kellemes a belső tér, a villogó keret mellett immár pohártartónak álcázott hangszóró is van Kellemes a belső tér, a villogó keret mellett immár pohártartónak álcázott hangszóró is van

Kétféle motor, ami éppen elegendő is

A megjelenés tekintetében szinte határtalan a lehetőségek száma, a 11 külső szín között 4 kétszínű fényezés található, akár 18 colos felni is kérhető, no meg szabadidő-autós megjelenési csomag. Utóbbi némileg kakukktojás, hiszen nem gyakorlatias, hanem divatkiegészítőről van szó. A karosszéria sérülésnek legjobban kitett alsó peremét fényezett fekete elemekkel borítják be, ami extra odafigyelést igényel a vezető részéről, ha nem akar minduntalan a fényezés kijavítása miatt a szervizbe szaladgálni.

A 354 literből 116 a padló alatt rejtőzik, így szűnik meg a rakodóperem A 354 literből 116 a padló alatt rejtőzik, így szűnik meg a rakodóperem

Bevált összeállításon ne változtass – ennek megfelelően maradtak a motorok is. A benzines 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű négyhengeres 132 lóerővel, a dízel pedig a közös nyomócsöves, 1,6 literes CRDi 128 lóerővel. Utóbbit volt lehetőségünk kipróbálni, hatfokozatú, automatikus váltóval párosítva. Hosszú áttételezés és inkább a kapcsolások finomságára, mint gyorsaságára kihegyezett viselkedés jellemzi a hagyományos váltót. Városban észre sem vesszük, mikor kapcsol, de bizony előzésekkor már oda kell figyelni, hogy a megfelelő időben a megfelelő fokozatban legyünk, különben sokáig tartózkodunk majd a szembe jövők sávjában. Maga a dízelmotor elképesztően csendesen dolgozik, a felfüggesztés hangolása ha nem is kényelmesen, de azért érezhetően csillapítja az aszfalt felől érkező ütéseket. A sportos futóműhangoláshoz illően a fékek hatásosak, a kormányzás (három fokozatban állítható az elektromos rásegítés mértéke) mindenkori kedvünkhöz igazítható, azaz épp szerpentinen kanyargunk, vagy a városi dugóban próbálunk eljutni célunkhoz.

Még egyedibb lett a hátsó. SUV-csomag nélkül azért nem ennyire vad a hangulat Még egyedibb lett a hátsó. SUV-csomag nélkül azért nem ennyire vad a hangulat

A nyár elején várhatóan egy akkumulátoros-elektromos Soul is érkezik hazánkba, ezt kifejezetten tesztelési célból hozzák, nem szerepeltetik az árlistában. Persze megfelelő érdeklődés esetén kiszolgálják majd a különlegességre vágyó ügyfeleket.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!