Az Aygo 2005-ös bevezetésével a Toyota nem titkolt célja a női vásárlók megnyerése volt. Ez be is jött nekik, hiszen az eladott példányok több mint 70%-a landolt a hölgyeknél. Persze nem volt ilyen kiélezett a konkurenciaharc, akkoriban 9, míg ma 20 ellenféllel kell szembenézniük! Itt volt tehát az ideje egy merész arculatváltásnak, ami ráadásul merőben eltér az ikertrió többi tagjától (Citroën C1, Peugeot 108). A japánok most elsősorban a fiatal generáció felé szeretnének nyitni, javítva ezzel az Aygo márkán belül legeredményesebb (több mint 70%!), más gyártótól elhódított ügyfelek arányát.

A jobban stafírungozott kivitelekhez bőr borítású kormány, és a küllőkbe integrált kezelőgombok is dukálnak A jobban stafírungozott kivitelekhez bőr borítású kormány, és a küllőkbe integrált kezelőgombok is dukálnak

Finomabb, direktebb, gazdagabb és okosabb

Az autó méretdimenziói nem változtak drasztikusan, a hossza 25 mm-rel, 3455-re nőtt, ami még mindig az A-szegmens legrövidebbje. A kasztni magassága 5 mm-rel csökkent, ennek dacára a lejjebb süllyesztett (-10 mm) vezetőülésben 7 mm-rel nőtt a fejtér, az utastér belső hossza 9 mm-rel gyarapodott, míg az opciós első könyöklő 2 cm-rel szélesebb. Utóbbiak nehezen érezhető változások, nem úgy a raktéré, mely 139-ről 168 literesre nőtt. Ettől függetlenül persze szűkös a hátsó, egy mély, keskeny nyílás, ahová két, repülőre felvihető kabinpoggyász még épp befér. Szerencsére a támlák osztva dönthetők, de bővítéskor nagy lépcső keletkezik a padlón. A hátsó ajtó igazából az ablak, így a csomagokat magas küszöbön kell átemelni. Az első-hátsó nyomtáv 8-8 mm-rel nőtt, míg a kormány állásszögét 28-ról 26,6 fokra csökkentették, előbbi a stabilitást, utóbbi pedig a komfortosabb vezethetőséget javítja. Az alap 14 colos kerekek helyett, akár színes, egyedi középrésszel is konfigurálható, 15 colos könnyűfém felnik is választhatók. Azonban érdemes megjegyezni, hogy ezek abroncsmérete (165/60 R15) elég egyedi, ami későbbi gumivásárláskor nem túl szerencsés.

Az új multimédiás fejegység öt főmenüje között könnyű kiigazodni, ahogy az egyéb funkciók is maguktól értetődően működtethetők Az új multimédiás fejegység öt főmenüje között könnyű kiigazodni, ahogy az egyéb funkciók is maguktól értetődően működtethetők

Belül új a 7 colos központi x-touch kijelző, melyhez többek között navigáció, MirrorLink okostelefon-tükrözési funkció is elérhető. A Navi Box a kesztyűtartóban kialakított rekeszen keresztül csatlakoztatható a multimédiás rendszerhez. Az x-touch kezelése egyszerű, öt nagy főikon van, könnyű kiigazodni rajta, a navigációnak létezik magyar menünyelve, de a kipróbált változatokban finoman szólva sem működött tökéletesen. Sokszor viselkedett úgy, mintha elveszítené a műholdjelet, néhány méteren belül kétszer-háromszor is újratervezett, ugráltunk a térképen, nem tudta pontosan belőni az autó helyét, a hangutasítások darabosak, és későn kapjuk meg azokat. Gazdagodott az extralista, felkerült rá a sebességhatároló, az intelligens nyitási zárási rendszer, a bőrkárpit, az automata klíma és a vászontető (785×730 mm) is.

A második sor kétszemélyes, miniautós mércével egészen korrekt a hely Elöl is jó a térérzet, de termetes felnőtteknek kicsi lehet a szélesség A második sor kétszemélyes, miniautós mércével egészen korrekt a hely Elöl is jó a térérzet, de termetes felnőtteknek kicsi lehet a szélesség

Az új Aygo alakja aerodinamikusabb, légterelő betétjei, hátsó spoilere és padlóburkolata révén 0,30-ról 0,29-re csökkent a légellenállási együtthatója – az ECO kivitelé 0,28 Cw. A ponthegesztések számát a korábbi 425-ről 544-re növelték, a hátsó padlólemez alatti merevítő kengyel vastagságát pedig 1,2 mm-ről 2,3-ra változtatták. A merevebb kasztni nemcsak a nagyobb fokú biztonság (széria a hat légszák), hanem a precízebb irányíthatóság záloga is. Javítottak a zajszigetelésen, átdolgozták az 1,0 literes motort is, de annak jellegzetes háromhengeres hangját nem nyomták el, állítólag az ügyfelek szeretik sportos jellegű, kerregős orgánumát.

A raktérhez aprócska textilroló és osztva dönthető támlák is járnak A raktérhez aprócska textilroló és osztva dönthető támlák is járnak

A kompresszióarányt növelték, újak a gyújtógyertyák, javult a hűtés, és precízebb lett a levegő-üzemanyag keverék képzés az égéstérben. Az olajbefecskendezést dugattyúfúvóka segítségével tették tökéletesebbé, átprogramozták a szelepvezérlést, valamint csökkentették a belső súrlódást. Hengerfejbe integrált leömlőket alkalmaztak, valamint kipufogógáz-visszavezetést és stop&start automatikát kapott az 1.0 VVT-i. A manuális váltó 4. és 5. fokozata (ECO kivitel) hosszabb áttételt kapott, a korábbi robotváltót pedig átdolgozták. Az x-shift névre keresztelt kivitel áttételeit a jobb rugalmasság és a szerényebb fogyasztás jegyében módosították. Az autó E-állásban (Easy, egyszerű) kúszni kezd, mint egy hagyományos automatikus váltó, és padlógáznál kickdown funkciója is van. Kézi beavatkozásra a karral (M-állás), vagy a volán mögötti váltófülekkel van lehetőség.

Vagány és lendületes az Aygo megjelenése, a tervezők célja a tetszik/nem tetszik érzés kiváltása volt Vagány és lendületes az Aygo megjelenése, a tervezők célja a tetszik/nem tetszik érzés kiváltása volt

Az automata kivitel megőrizte „bólogatós” jellegét, de annak mértéke nem olyan bántó, mint korábban. A kézi váltó megvezetése jó, a hosszabb áttételezést szokni kell, de tény, hogy sztrádán számottevően komfortosabb az Aygo, mint elődje volt. 120-as tempó környékén még nem zavaró a motor- és szélzaj, erőből sem szenvedünk hiányt, egész egyszerűen nagyautósabbá, komolyabbá vált a vezetési élmény. A futóművet is átdolgozták, javult az autó stabilitása, elektromos szervokormánya pedig 14%-kal közvetlenebb, mint a leköszönő típusé. A háromajtós, klíma nélküli Aygo indulóára 2 695 000 forint, az ötajtós, légkondis változata 3 080 000 forintot kóstál. Az ügyfélautók átadása szeptemberben kezdődik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!