Vonzerő és kifinomultság

A Mégane-széria úttörő formavilága még inkább figyelemfelkeltővé, az autó farának vonalvezetése még korszerűbbé vált az új Mégane esetében, sőt, az utazási kényelem és a vezetési élmény fokozása érdekében új technológiákkal szerelték fel.
A stílusosabb, dinamikusabb új Mégane mértékadóvá kíván válni szegmensében. Robusztus vonalai erőt és dinamizmust sugallnak, amit még hangsúlyosabbá tesz a fényszórók, a hűtőmaszk és az első lökhárító új vonalvezetése. Az elliptikus modullal kiegészített fényszóróoptikák az Új Mégane értéknövelő jellegét emelik ki. Új tekintetét a mélyebbre süllyesztett „V”-vel díszített hűtőmaszk hangsúlyozza, mely a szintén átrajzolt első lökhárítóra támaszkodik. A megnövelt légbeömlők és

védőkereteik új formájuknak köszönhetően harmonikusabban illeszkednek az új orr-részhez.
A ködfényszórók a Mégane Renault Sport mintájára kívülre kerültek. A hátsó, immár áttetsző lámpatestek az új Mégane Coupé, Berline és a Mégane Renault Sport új fényjelzései.
A párhuzamos vízszintes vonalak az autó dinamizmusát és korszerűségét helyezik előtérbe. A Limousine és Grandtour kivitelek erőteljes vonalvezetésű hátsó lámpái szintén stilisztikai fejlesztésen estek át. A Mégane Renault Sportnál változatlan lökhárító dizájnját védőbetétek könnyítik.

Belső terében az új Mégane még kifinomultabb, hangulatos színű üléshuzatokat kínál. A Renault mérnökei új funkciókkal tették az utazást még egyszerűbbé és kellemesebbé: hátsó tolatóradar, eső- és fényérzékelő, optimalizált működésű klímaberendezés, “flat blade” típusú ablaktörlők, valamint, aktív szénszűrős utastéri szűrő.

A dízelmotorok új generációja

Az új Mégane nemcsak esztétikailag, hanem motorkínálatában is megújul. A hangsúly a dízelmotorokra helyeződött: megjelent a márka új ékessége, a 2.0 dCi 150LE-s változata, az immáron 130LE-s teljesítményre képes 1.9 dCi pedig időszakosan regenerálódó részecskeszűrőt kapott. Az új 2.0 dCi erőforrás a dízeltechnológia legújabb vívmányait hordozza. Az erőteljes, halk, gazdaságos és környezetbarát motor a 4000-es percenkénti fordulatnál leadott 150 lóerős teljesítményével és 2000-es percenkénti fordulatnál rendelkezésre álló 340 Nm-es nyomatékával kategóriája egyik legjobb eredményét

produkálja. Az új, 6 fokozatú manuális sebességváltóval társítva a szegmensben ritka, széles használati tartományt, dinamizmust és sportosságot kínál, mindezt kitűnő akusztikai komfort mellett. Kategóriája legjobbjaként álló helyzetből 8,7 mp alatt éri el a 100 km/h sebességet. Saját szegmensében az Új Mégane 2.0 dCi 150LE a legszerényebb fogyasztású autó a 100 km-en elfogyasztott mindössze 5,4 l-rel (vegyes használat esetén), s ez egyben a legalacsonyabb CO2-kibocsátást (144 g/km) is eredményez.

Az 1.9 dCi motorok kínálata új, 130LE-re növelt teljesítményű változattal és időszakosan regenerálódó részecskeszűrővel gazdagodik. A 6 fokozatú váltó mellett immár 4 fokozatú, impulzív vezérlésű, proaktív automata erőátvitellel is rendelkezésre áll. Az 1.5 dCi 100LE-s dízelmotor Euro4-es változata 106 lóerőre, a nyomaték pedig 20%-kal, 2000-es percenkénti fordulatnál 240 Nm-re nőtt. A hatfokozatú manuális erőátvitellel kínált erőforrás fogyasztása 4,7 l/100 km vegyes használat esetén, CO2-kibocsátása mindössze 120 g/km. Az Euro4-normára való áttéréssel az 1.5 dCi 80LE-s válozata 6 lóerővel izmosodik és teljesítménye 86LE-re nő.

A benzines választék karosszériától függően 5 motorizációval kapható: 1.4 16V (100LE), 1.6 16V (110LE), 2.0 16V (135LE), 2.0 T 16V (165LE), valamint a Renault Sport Technologies 2.0 T 16V (225LE) erőforrásával.

Aktív és passzív biztonság

Az új Mégane a Renault számára a biztonság terén szerzett szakértelmének újabb bizonyítéka. Vezetéstámogató berendezései tökéletes uralmat biztosítanak a gépjármű felett, és vészhelyzetben segítenek korrigálni a menetpályát. A passzív biztonság mértéke szintén figyelemreméltó; a Berline és Coupé-Cabriolet változatok ötcsillagos minősítést értek el az Euro NCAP tesztjein. Az Új Mégane számos vezetéstámogató rendszerének köszönhetően segít megőrizni a gépjármű irányítását vészhelyzetben.

Valamennyi verzió a legújabb Bosch 8.0 ABS-rendszerrel, elektronikus fékerőelosztóval (EBV) és vészfékrásegítővel (AFU) rendelkezik, melyek maximális fékhatást tesznek lehetővé. Felszereltségi szinttől függően az Új

Mégane alulkormányzás-ellenőrzővel (CSV) kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) kapható. Az ESP-hez kipörgésgátló (ASR) és visszaváltáskor a motor nyomatékát szabályozó (MSR) funkció társulhat. Az Új Mégane-hoz keréknyomás-ellenőrző rendszer (SSPP) is rendelhető. A rendszer a gumiabroncsok lassú nyomásvesztésére, vagy nem megfelelő nyomására figyelmeztet. 
Karosszériától függően az új Mégane felszereltségéhez akár tíz légzsák, kettős övfeszítő és erőhatároló is tartozhat.