A részleteknek szentelt komoly figyelemnek köszönhetően az Audi most még inkább előtérbe helyezi kompakt modellje erősségeit, miközben megjelenését és technikáját egyaránt továbbfejlesztette. Ennek legfeltűnőbb példája az új singleframe hűtőrács, amely mostantól a háromajtós modell elejét uralja.

A modell technikáját és kényelmét számos tekintetben továbbfejlesztették, így az utazás az A3 modellekben még élvezetesebbé válhat. Négy- és akár 184 kW (250 LE) teljesítményű hathengeres erőforrásokkal, elsőkerék-hajtással, vagy a quattro állandó összkerékhajtással, és a forradalmi DSG közvetlen kapcsolású sebességváltó opciójával a műszaki háttér megfelel a dinamikus külső ígéretének – azaz a háromajtós és az ötajtós A3 Sportback esetében az egyedülálló vezetési élménynek, mégpedig testre szabott, sportos formába öltve.

A háromajtós Audi A3-as eleje azonban korántsem az egyetlen terület, amely jól látható átalakuláson esett át. Az A3 ugyanis mostantól rendelhető a quattro GmbH által kínált S line csomaggal, amely elsősorban a sportos vezetőket célozza. Új színek és keréktárcsa-formák kínálnak még tágabb lehetőségeket az egyéni kialakításra, akárcsak a sportülések finom új nappabőr borítása. Az autót még kifinomultabbá tévő Exclusive Line csomag szintén első ízben rendelhető az A3-hoz. Az új három- és négyküllős kormánykerekek középső részén visszaköszön a singleframe hűtőrács formája.

A számos megjelenésbeli módosítás mellett műszaki téren is jelentős fejlesztéseket hajtottak végre. Az egyéni sportfutómű még kényelmesebb utazást biztosít, miközben a már eddig is teljes körű biztonsági felszereltség most egy újabb rendszerrel egészült ki, amely az ESP rendszerbe integráltak. Az új rendszer kritikus helyzetekben kormányrásegítéssel könnyíti a vezető dolgát. Ha a jármű fara kitörni készül és a vezető a helyes, stabilizáló hatású kormánymozdulatot választja, a kormánymozgás ellenállása csökken. Ha azonban a vezető helytelen kormánymozdulata következtében a kritikus szituáció súlyosbodásának veszélye áll fenn, a kormányzási ellenállás megnövekszik.

Az Audi hill hold assist rendszere emelkedőn elinduláskor megakadályozza a jármű visszagurulását, ezáltal további kényelmet és biztonságot kínál. Hat henger teljesítménye, FSI közvetlen benzinbefecskendezés, egyedülálló turbo FSI és a magasnyomású szivattyú-befecskendező egységekkel szerelt, nagynyomatékú TDI erőforrások, két tengelykapcsolóval rendelkező DSG közvetlen kapcsolású sebességváltó, 5- és 6-fokozatú manuális és a legkorszerűbb 6-fokozatú tiptronic automatikus váltómű, valamint a quattro állandó összkerékhajtás: ezek adják az Audi A3 egyedülállóan sportos karakterét.