A Škoda Octavia Combi 4×4 mind hóban és jégen, mind pedig süppedő, homokos talajon, vagy nehezen járható terepen is jól boldogul. A használatban megmutatkozó gyakorlati előnyei mellett a Škoda megújult modelljének további lenyűgöző jellemzője a vonzó és időtálló formavilág, amellyel az Octavia Combi 4×4 a megfelelő kényelmet is párosítja például a tágas csomagterével, a számtalan praktikus tárolóhellyel, valamint a dönthető hátsó üléstámlák révén változatosan kihasználható belső terével.
A mindennapi használatban megmutatkozó előnyei: 
– a nagyobb vonóerő, főként csúszós talajon, 
– a kedvezőbb induló- és kapaszkodó képesség, 
– a rendkívül jó gyorsulás, főként a nagyobb teljesítményű erőforrással, 
– kevésbé érzékeny az oldalszélre, 
– vízfelületen nehezebben „úszik fel”, ezért optimális menettulajdonságokat kínál, 
– kedvező a tengelyterhelés eloszlása, 
– egyenletes az abroncsok kopása.

A 4×4 modell külső formai kialakítása azonos az Octavia Combi alapmodellével, mindazonáltal az összkerékhajtású változat első pillantásra felismerhető a nagyobb (138 mm helyett 163 milliméteres) hasmagasságáról, valamint a csomagtérajtón látható 4×4 emblémáról. 
Az Octavia Combi 4×4 egyben egy új modellstratégia megjelenését is jelenti a Škoda Auto kínálatában, ugyanis az Octavia Combi 4×4 az Octavia típuscsalád más tagjaitól felszereltségében és utasterének egyedi kialakításában is különbözik. Az Adventure Onyx és Adventure Achat kárpit kizárólag az Octavia Combi 4×4 modellekhez rendelhető, és az utastérben a váltókar gombjába illesztett ezüstszínű 4×4 szimbólum utal az összkerékhajtásra. Az Octavia Combi modellnél is megszokott módon a 4×4 egyik leginkább meggyőző tulajdonsága a tágas helykínálat az első és hátsó üléseken egyaránt. Az igényes anyagokkal párosított modern formavilág kellemes, sőt lakályos légkört teremt valamennyi utasnak. A csomagtérből az összkerékhajtás sem vesz el, ezért már alaphelyzetben is rendkívül nagy, 580 literes térfogat áll rendelkezésre a szállításhoz, de a hátsó üléstámlák előredöntésével akár 1620 liter is elérhető.
A Škoda Octavia Combi 4×4 alapfelszereltsége az alábbi elemeket tartalmazza:
– négy légzsák (két első, valamint két oldallégzsák az első ülésekben),
– ESP,
– 15”-os „Helios” könnyűfém keréktárcsák,
– rádiótávirányítású központi zár,
– elektromosan mozgatható és fűthető visszapillantó-tükrök,
– állítható magasságú vezetőülés,
– magasságában és tengelyirányban állítható kormánykerék,
– fedélzeti komputer,
– dönthető, 1/3-2/3 arányban osztott hátsó üléstámla,
– kikapcsolható utas oldali légzsák (arra az esetre, ha gyerekülés kerül erre az ülésre),
– fekete tetőléc,
– a gépkocsi színére fényezett külső tükrök és ajtókilincsek,
– krómozott belső ajtókilincsek,
– színezett hővédő üvegek
– elektromos ablakemelők elöl.

A vásárlók ezen kívül saját kívánságaik és igényeik szerint extra felszerelések gazdag kínálatából választhatnak:
– 16”-os „Apollon” könnyűfém keréktárcsák (ez a felni kizárólag a 4×4 változathoz rendelhető),
– elektronikus, kétzónás Climatronic klímaberendezés,
– Jumbo-Box az első ülések közé, állítható kartámasszal, hűtött tárolórekesszel, hátulján levegőbefúvókkal a hátsó ülés felé,
– elektromos ablakemelők hátul, becsípődésgátlóval és gyerekzárral,
– motort és sebességváltót védő borítás.

Átgondolt szerkezeti kialakításának köszönhetően az összkerékhajtású változat is ugyanolyan meggyőzően tágas csomagtérrel rendelkezik, mint elsőkerékhajtású testvére: az 580 literes rakodótér rendkívül tágas, sőt az 1/3 – 2/3 arányban előre dönthető hátsó üléstámlákkal és ülőfelülettel tovább növelhető, így akár 1.620 liter is rendelkezésre áll. A csomagtér további előnyös különlegessége, hogy kompakt kialakításában nincsenek zavaró kiugró elemek, valamint szembetűnő a sokféleképpen beosztható csomagtér valamennyi elemének gondos kidolgozása is.

Az utasok lehető legnagyobb fokú biztonságát mindig is az egyik legfontosabb feladatának tekintette a Škoda autógyár a járművek fejlesztésében, ezért teljességgel magától értetődő, hogy a Škoda Octavia 4X4 is teljesít valamennyi jogszabályban támasztott követelményt. A jármű biztonságát a masszív kialakítású karosszéria alapozza meg, amely a nagyszilárdságú szerkezeti anyagok felhasználásának köszönhetően stabil utasteret alkot és ezzel a lehető legnagyobb biztonságot kínálja az utazóknak. Maga az utastér elöl és hátul egyaránt progresszív módon deformálódó gyűrődési zónákkal rendelkezik. A szerkezeti anyagok céltudatos megválasztásával és az ügyes szerkezeti kialakítással a Škoda mérnökeinek masszív és nagy csavarodási merevségű karosszériát sikerült megalkotnia, amit a 40 Hz-es merevségi érték is bizonyít. Az Octavia alapfelszereltségébe tartoznak a teljesértékű vezető- és utasoldali légzsákok, valamint az oldallégzsákok az első üléseknél, extra felszereltségként pedig fejlégzsákok és az első ülésekhez aktív fejtámlák választhatóak. A nagyfokú biztonságot szolgálja továbbá számos olyan részletmegoldás is, amely első pillantásra nem tűnhet jelentős veszélycsökkentő intézkedésnek, de elmaradása egy balesetnél jelentős sérülésveszéllyel járhatna: 
– A motor rögzítését úgy alakították ki, hogy az orrész jelentős mértékű deformálódása esetén az utastér alá csússzon be. 
– Ütközésnél a pedálok kiakadnak a lábsérülés kockázatának csökkentésére. 
– Az utastér ütközésnél potenciálisan sérülést okozó elemeket lágy és alakváltozásra képes anyagból készítik. 
– A csomagtérben rögzítőfüleket szereltek fel, amelyekhez szíjak vagy hálók segítségével biztonságosan lehet elcsúszás ellen rögzíteni a csomagokat. 
– Egy légzsákok kioldásával járó balesetnél a járművezérlés a CAN adatbuszon számos biztonsági óvintézkedést vált ki előre meghatározott sorrendben, így például kikapcsol az üzemanyag-szivattyú, és lezár a motor üzemanyag-vezetéke, önműködően bekapcsol a vészvillogó és az utastér-világítás, valamint a központi zár is kiold.

A Škoda Octavia Combi 4×4 modellhez kétféle erőforrás közül választhatunk, amelyek magától értetődően teljesítik az EU 4-es károsanyag-kibocsátási szabványban előírt határértékeket.
– A rugalmasan felpörgő, gazdaságos üzemű 77 kW-os 1,9 PD TDI dízelmotor legfőképpen a takarékosságra és a nagy nyomatékra hangsúlyt fektető vásárlókat szolgálja ki. 
– A közvetlen befecskendezéses nagyteljesítményű, 110 kW-os 2,0 FSI motor ezzel szemben a menetdinamikát fontosnak tekintő vezetőket szólítja meg. Mindkét erőforráshoz hatfokozatú kézikapcsolású sebességváltót szerelnek.

A 4×4 modell tervezésénél az elérhető legnagyobb fokú kényelmet, valamint a legnagyobb menetbiztonság mellett elért kitűnő menettulajdonságokat tartották szem előtt. A Škoda Octavia 4×4 futóművét a várt nagyobb terhelésnek és a legkülönbözőbb útburkolatokon történő használat követelményeihez igazodva módosították. A hasmagasságot 138 mm-ről 163 mm-re növelték, és megfelelően módosult a lengéscsillapító és a rugózás összehangolása is. A motort és a sebességváltót az extra felszereltségek kínálatában megtalálható 2,5 mm vastag fémlemezzel (hajtásrendszer védelemmel) lehet fokozottan védeni. Az első kerékfelfüggesztés a jól bevált McPherson rugóstagos, háromszög lengőkaros kialakítású, a hátsó felfüggesztés pedig többlengőkaros, amelynél egy hosszlengőkarhoz három keresztlengőkar tartozik. A Škoda Octavia hátsó kerékfelfüggesztését úgy alakították ki, hogy elősegítse az elsőkerékhajtású modellekre jellemző hajlamot az alulkormányzottságra. A hátsó felfüggesztés kormányzó hatását a kifinomult kinematikai és elasztokinematikai kialakítással úgy állították be, hogy hozzájáruljon a jármű stabilizálásához – mégpedig annál nagyobb mértékben, minél nagyobb az igénybevétel. Mindezek eredménye a kitűnő iránytartás, amelyet az sem befolyásol, hogy a járműben csupán a vezetője ül, vagy teljes utas- és csomagterheléssel közlekedik. A hajtóerő átviteléhez a hátsó tengely felé az elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsolók második nemzedékét választották, amelynél a fejlesztés következtében optimálisabb a szabályozás és jelentősen hosszabb a karbantartási ciklus is. Ez a bevált szerkezeti megoldás – szükség esetén – biztosítja a vonóerő, illetve a nyomaték gyors és megbízható átadását a hátsó tengelyre. A szabályozás semmilyen kézi beavatkozást nem igényel, és az ESP és ABS rendszerek a pillanatnyi hajtási módtól függetlenül is megőrzik működőképességüket. Az „offroad” filozófiának megfelelően az Octavia Combi 4×4 modellbe 60 literre megnövelt térfogatú üzemanyagtartályt építenek. Valamennyi Octavia Combi 4×4 jármű alapkivitelben rendelkezik az ESP elektronikus stabilitásnövelő programmal, amely már tartalmaz további menetstabilizáló rendszereket is, így a Škoda Octavia Combi 4×4 már alapkivitelben is rendelkezik:
ABS – blokkolásgátlóval,
EBV – elektronikus fékerő-elosztással az első és hátsó tengely között,
HBA – hidraulikus pánikfékkel,
MSR – motornyomaték-szabályozással,
EDS – elektronikus differenciálzárral,
ASR – kipörgésgátlóval,
ESBS – kibővített menetközi stabilizálással,
ESP – elektronikus stabilitásnövelő programmal.

Haldex

A Škoda Octavia 4×4 esetében az erőforrás egy a második nemzedékhez tartozó elektronikus vezérlésű lamellás Haldex tengelykapcsolón adhatja le a vonóerőt a hátsó tengelyre. A Haldex tengelykapcsoló a hátsó tengely áttételével egyetlen, kis helyigényű egységet alkot. A Haldex tengelykapcsoló egy folyadéktöltésű lamellás tengelykapcsoló, amely az olajnyomás növelésére nagyobb súrlódási nyomatékot biztosít a forgó lamellák között, és ezzel nagyobb nyomatékot ad át a hátsó kerekeknek. A teljes áttételházban uralkodó olajnyomást két axiáldugattyús szivattyú állítja elő, de kizárólag csak akkor, ha a bemenő és kimenő tengely fordulatszáma eltérő, mert csak ekkor kell nyomatékot átadni a hátsó tengely felé. A rendszer működését a vezérlőegység jelei alapján működő szabályozó szelepek végzik. A vezérlőegység értékeli ki a szabályozási folyamathoz szükséges információkat, mint például a kerekek fordulatszámát, a gázpedál állását, a motor fordulatszámát, a menetstabilizáló rendszerek beavatkozását és számos egyéb paramétert. Ezeket az információkat a vezérlőegység a CAN adatbuszon kapja, és ennek alapján szabályozza a tengelykapcsoló lamelláira ható hidraulikanyomás értékét, valamint változását. A Haldex tengelykapcsoló nagy előnye amellett, hogy együttműködik a többi elektronikus rendszerrel, hogy rendkívül gyorsan reagál a változásokra: a Haldex kapcsoló a kerekek egymás közötti már 10°-os szögeltérése esetén is elkezdi a szükséges nyomaték továbbítását a hátsó tengely felé, vagyis a Haldex tengelykapcsoló gyorsan és fokozatmentesen képes a nyomatékot 50:50 százalékos arányban elosztani az első és a hátsó kerekek között. Fékezésnél a Haldex tengelykapcsoló önműködően kiold, ami az ESP és ABS rendszerekkel együttesen javítja a fékezés közben tanúsított menetstabilitást.
Az alapvető adatokat szolgáltató érzékelők meghibásodása esetén, vagy amennyiben a vezérlőegység egymásnak ellentmondó adatokat kap, akkor a tengelykapcsoló működését a meghibásodás feltételezett súlyossága függvényében több lépcsőben egy vészszabályozó program veszi át. Amennyiben azonban a kerekek fordulatszám-érzékelői hibásodnak meg, akkor a tengelykapcsoló biztonsági okokból szétkapcsol, és a motornyomaték csak az első kerekekre jut el.