Az új Audi A6 Az Audi gyökeresen átírja a felső járműosztályhoz tartozás követelményeit – hangoztatják az Audi marketingesei. A nagyfokú innovációs igényesség a nagy példaképhez igazodik: az Audi A8-ast korábban a sajtó és a nagyközönség egyaránt a járműosztály kategória legsportosabb modelljének minősítette. Tulajdonságainak összességét tekintve most az A6-oson a sor, hogy a felső járműosztály leginkább haladó autójaként kerüljön az élre.

Új arc az üzleti autók világában

Az új Audi A6-os már a 4,92 méter hosszú, 1,86 méter széles és 1,46 méter magas karosszéria megformálásában is szemmel láthatóan új mondanivalót hordoz. A vonalvezetés az Audi letisztult, és jellegzetes kialakítási stílusjegyeit megoldásait egyesíti a márka friss és haladó formavilágának központi elemeivel, amelyeket már megismerhettünk a cég tanulmányautóin, a Nuvolari-n, a Le Mans-on, illetve a Pikes Peak-en.
Az Audi sportlimuzin lendületesen megrajzolt, kupésan elnyújtott tetőboltozata és a merészen alacsonyra helyezett ablakok már-már klasszikusnak tekinthető. A meredeken felfelé törő vállvonal kontúrja és a küszöb feletti lemezek karosszéria sportvonala dinamizmust kölcsönöz a járműnek. A motorháztértető erősen, V-alakban hajlított középső részének domborítása az erőforrások teljesítményét hivatott hangsúlyozni.
Elölről szemlélve az autót, szembeötlik az osztatlan hűtőrács trapéz alakja, jelezvén, hogy az A6-os is az Audi modellek új nemzedékéhez tartozik.
Az első fényszórók bordázat nélküli búrája mögött a legkorszerűbb világítástechnikai megoldások találhatók: az Audi modellek között elsőként az A6-oshoz rendelhető az adaptive light nevű dinamikus kanyarfényszóró, a hozzá tartozó nagy fényerejű Xenon Plus fényforrássokkal.

Az utastérben szintén első pillantásra nyilvánvaló a nemzedékváltás. A magasra futó, széles középkonzol és a vezető számára optimálisan elérhető távolságra helyezetett kezelőszervek egyaránt fokozzák a sportos kialakítással járó élményt.  A központi műszeregységet az enyhén a vezető felé forduló középkonzollal egyigényes kialakítású, közös felső burkolat kapcsolja össze egyetlen egységgé. A kellemes tapintású, három- és négyküllős volánok elsőre feltűnő jellegzetessége, hogy a légzsák központi burkolóelemén visszaköszön az új stílust jelző, osztatlan hűtőrács trapéz alakja.

Az erőforrások

Az új Audi A6-oshoz összesen ötféle, hosszában beépített erőforrásból – három benzin-motorból és két TDI-ből – választhatunk. 

4.2 literes V8-as, teljesítménye 246 kW (335 LE), nyomaték-maximuma 420 Newtonméter, ( 2004. májusától)
3.2 literes V6 FSI, teljesítménye 188 kW (255 LE), nyomaték-maximuma 330 Newtonméter, ( 2004. májusától)
2.4 literes V6, teljesítménye 130 kW (177 LE), nyomaték-maximuma 230 Newtonméter, ( 2004. májusától)
3.0 literes V6 TDI, teljesítménye 165 kW (225 LE), nyomaték-maximuma 450 Newtonméter, ( 2004. májusától)
2.0 literes TDI, teljesítménye 103 kW (140 LE), nyomaték-maximuma 320 Newtonméter ( 2004. szeptemberétől).

Valamennyi erőforrás ebben a műszaki kialakításban először az új Audi A6-oshoz rendelhető meg, és teljesíti az EURO 4-es károsanyag-kibocsátási szabvány előírásait.
A hat- és nyolchengeres motorok az Audi V-hengerelrendezésű erőforrásainak új nemzedékéhez tartoznak. Közös szerkezeti ismérvük, hogy a hengersorok 90 fokos szöget zárnak be egymással, valamint a hengerek középvonala között 90 milliméter a távolság. Mindegyik erőforrás kis méretű, vezérműtengelyük láncos hajtása nem igényel karbantartást, és a szelepek működtetése kis súrlódású görgőshimbás kialakítású.

Menetdinamika és az utazás kényelme

Az új A6-os merevsége 34 százalékkal javult az elődmodell karosszériájához képest.
A minőségi ugrás az utazási komfortban, a menetkultúrában, mind pedig a menetdinamikában megmutatkozik. A robousztus szerkezeti kialakítás következtében a lehető legkisebbre csökkent az utastérbe jutó zavaró rezgések, rezonanciák amplitúdója, ami pedig a fizika törvényei szerint feltétele az a csendes utastér kiemelkedő akusztikai tulajdonságainak. 
Az új Audi A6-os dinamikus futóműve az Audi bevált sportos technológiájára épül: elöl a jellegzetes, de továbbfejlesztett négy lengőkaros felfüggesztését, hátul pedig az Audi A8-asból ismert, oldal-erővezérelt, trapézlengőkaros felfüggesztést találjuk. Ez a párosítás jelenik meg mind az elsőkerék-, mind pedig a quattro-hajtású modellekben egyaránt.
Ez a szerkezeti kialakítás kiváló menettulajdonságokat eredményez, így az új A6-os a dinamikáját tekintve bármelyik konkurenssel szemben megállja a helyét.

Felszereltség

Az új Audi A6-os már gyári alapkivitelben is olyan magas színvonalú felszereltséget kínál, amely még a luxusjárművek osztályában sem magától értetődő.
A versenytársak között egyedülálló az „MMI basic” multimédia-interface, amely a 6,5 hüvelykes monokróm kijelző mellett egy CD-lejátszós rádiót, valamint négy hangszórót is tartalmaz. Szintén az alapkivitelhez tartozik valamennyi A6-os modellnél a nagyteljesítményű és optimalizált zajtulajdonságú automata klímaberendezés. Az alapfelszereltség része az elektromechanikus rögzítő fék, valamint a világítást és az ablaktörlést vezérlő fény- és esőérzékelő is.
Az aktív biztonságot szolgálja a legkorszerűbb típusú elektronikus stabilitás-megőrző program (ESP), valamint az elektronikus fékerő-elosztó (EBV) is. Az esetleges ütközéseknél az utasokat a robousztus felépítésű, tervezett deformációs tulajdonságú karosszéria, valamint a nagy merevségű utastér óvja meg a sérülésektől. De a balesetekben az elsődleges védelem az első és oldallégzsákokra, valamint a sideguard fejlégzsák-rendszerre, valamint a hárompontos, szabályozott pirotechnikai működésű biztonsági övekre hárul, s ezek együttese nagyfokú védelmet nyújt a vezetőnek és utasoknak egyaránt. A két teljesértékű első légzsákot a vezérlés a baleset súlyosságúától függően két fokozatban fújja fel. Az első ülések alapkivitelben is aktív fejtámlái ráfutásos balesetnél óvják az utasokat a nyakcsigolya-sérüléstől.