A 2002-ben debütált első generációs Touareg és a 2010-ben bemutatott második nemzedék is beváltotta a VW reményeit, a két típusból összesen 750 ezer példány kelt el. A frissítőkúrát azonban ez a modell sem kerülhette el: a márka nagy SUV-je kifejezőbb külsőt kapott, az enyhén átrajzolt front (lökhárítók, lámpák, hűtőmaszk) mellett pedig bővített szín- és felniválaszték, valamint új belső dekorelemek a facelift hozadékai. Ennek ellenére a nagy SUV-k szegmensében a Touareg továbbra is kissé rangrejtett, a konkurensekhez képest kevésbé hivalkodó (és egyben kevésbé karakteres) a külleme.

Új színek, friss dekorelemek és átdolgozott kapcsolók Új színek, friss dekorelemek és átdolgozott kapcsolók

A felhasználói oldalt nézve viszont sokkal fontosabb, hogy immáron alapáras a xenon fényszóró és a városi vészfékező. De az extralistán szerepel még többek között sávtartó, táblafelismerő, adaptív fényszóró és ütközés utáni fékrendszer (post collision braking system). Utóbbi lényege, hogy a baleset után közvetlenül maximális erővel fékezi az autót, hiszen nem biztos, hogy a sofőr képes erre.

Kétféle összkerékhajtás közül választhatnak a vásárlók, van kemény terepre való is Kétféle összkerékhajtás közül választhatnak a vásárlók, van kemény terepre való is

Nálunk csak dízelmotorral kapható

Technikai vonalon a legfontosabb változás, hogy az izmosabb, 3,0 literes dízel immáron 262 lóerős (+18 LE), s AdBlue-adalék segítségével teljesíti az Euro-6-os normákat. Az 580 Nm csúcsnyomatékú dízel minden élethelyzetben dinamikusan mozgatja a nagy testet, miközben a gépháztető alól mély dörmögés hallatszik, így ezzel a motorral biztosan nem lehet melléfogni. A menetteljesítmények fényében a 340 lóerős, V8-as csúcsdízelnek nincs sok létjogosultsága, elvégre a V6-os verziók is 3,5 tonnás, fékezett utánfutót vontathatnak, akárcsak a nagy TDI. A kínálat legérdekesebb darabja műszaki szempontból a Hybrid. A 380 lóerő rendszerteljesítményű modell (elektromotor + 3,0 literes, kompresszoros benzinmotor) azonban hazánkban nem lesz elérhető.

Alapesetben 220 mm a hasmagasság, de az opciós légrugókkal 300 mm-re nőhet az érték Alapesetben 220 mm a hasmagasság, de az opciós légrugókkal 300 mm-re nőhet az érték

A Touareg nagy ütőkártyája kétségkívül az, hogy miközben épített úton ugyanolyan komfortos, mint akármelyik felsőkategóriás limuzin, terepen sem vall szégyent. Bizony, a VW óriása nem a „műmájer” terepjárók közé tartozik: a Torsen-rendszerű differenciálművet megfejelték önzáró funkcióval és oldalankénti nyomatékvektorálással, de ha a terepcsomagos Touareg (Terrain Tech) mellett dönt a vevő, a felező mellé teljesen zárható középső és hátsó diffit is kap. A frissített Touareg már hazánkban is rendelhető, a 204 lóerős bázismodell 13,9 milliót kóstál, viszont aki erősebb típusra vágyna, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia. A 262 lóerős V6-os 17,4 millióba kerül, míg a V8-ast 22,9 millió forintért kínálják.

VW Touareg 3.0 V6 TDI
Összlökettérfogat: 2967 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 193 kW (262 LE) 3800-4400/perc
Max. nyomaték: 580 Nm 1750-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4899/1940/1923 mm
Tengelytáv: 2893 mm
Tömeg/teherbírás: 2185/770 kg
Csomagtér: 580/1642 l
Üzemanyagtank: 100 l
0-100 km/h: 7,3 s
Max. sebesség: 225 km/h
Város/országút/vegyes: 7,7/6,0/6,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 174 g/km
Alapár: 17 483 660 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!