Nem igazán jellemző rám, hogy epekedem egy pindurka autóért, a Kia új aprósága, a Picanto mégis megfogott. Formája messze a kategória legvidámabbja, megfelelő színválasztással igazi üde folt lehet a szürke városi dzsungelben.

Annak ellenére, hogy hossza (+60 mm) és tengelytávolsága (+15 mm) is nőtt, könnyűszerrel meg lehet vele fordulni egy 9,8 méteres körben. Így a szűk utcákban a lavírozás és a parkolás sem ördöngösség, ráadásul tolatóradar is rendelhető hozzá.

Jé, ebben hátul is remekül elférni!

A Picanto-kaliberű autók nem arról híresek, hogy tágas bennük a tér, csomagterük sem számottevő, erre itt van ez a 3595 mm-es Kia, mely okoz némi meglepetést. Elöl akár a langaléták is gond nélkül elhelyezkedhetnek, az ülés magassága szabályozható, ahogy a kormányé is, mondjuk kár, hogy utóbbi mélységben nem állítható. Relatíve tágas az ajtózseb, szemüvegtartó a mennyezeten, a váltó előtti rekesz pedig gombnyomásra dupla pohártartóvá alakítható át, továbbá az utasülés alatti fiókba is lehet pakolni.

Vidám, üde belső, korrekt kivitelezés. A négyfokozatú automatikus váltó (300 000 Ft) csak az 1,2-es változathoz rendelhető Vidám, üde belső, korrekt kivitelezés. A négyfokozatú automatikus váltó (300 000 Ft) csak az 1,2-es változathoz rendelhető

A kétküllős kormány jól néz ki, karimája meglepően vaskos, a küllőkbe integrált gombok kezelése magától értetődő. A CD-s hifi MP3-as fájlformátum lejátszására is képes, médiacsatlakozóból (USB, AUX, iPod) sincs hiány. A felhasznált anyagok meglepően korrekt minőségűek, nem nagyon találni irritálóan olcsó hatású részeket. A megnövelt tengelytávnak és a kimélyített hátoldalú első üléseknek köszönhetően jó a második sorban a térdhely, és a tető sincs bántóan közel a frizurához. Két felnőtt különösebb kompromisszum nélkül elfér hátul, fejtámla és hárompontos öv pedig minden utasnak jár. A csomagtartó is egészen használható méretű, konkrétan 200 literes, a padló alatt pedig csempészrekeszek lapulnak.

Alkalomadtán hárman is beülhetnek hátra, két felnőtt gond nélkül elfér itt Alkalomadtán hárman is beülhetnek hátra, két felnőtt gond nélkül elfér itt

Mondjuk defektet nem szívesen kapnék a Picantóval, mert pótkerék nem jár hozzá. A támlák 60:40 arányban osztva dönthetők, ha az ülőlapot is felhajtjuk, sík padló alakul ki, a maximális raktérfogat 870 literes.

Príma futómű, 15 colos könnyűfém felnik

A Picanto fogasléces elektromos szervokormánya könnyen tekerhető, de azért kellő visszajelzést kapunk a kerekek és az út kapcsolatáról. Az ötfokozatú váltó kapcsolási pontossága jó, a karral bejárt kulisszautak sem túl hosszúak. Az elődből származó futóművet jelentősen átdolgozták, javult az egyenesfutás, a rugózás, no és csökkentették az alulkormányozottságot is. A Picanto a kanyargós hegyi szerpentineken kellően precíz irányíthatóságával, csekély oldaldőlésével hívta fel magára a figyelmet. A kipróbált változatokon 15 colos kerekek, rajtuk az idei szezonban több gumiteszten is előkelő helyezést elérő Hankook Kinergy eco (175/50) abroncsok feszültek. Mindemellett a karosszéria merevségének jelentős megnövelése is hozzájárul a remek irányíthatósághoz.

Akár LPG autógázos verzióban is elérhető

Vélhetően az 1,0 literes alapmotor lesz a húzómodell, mely 69 lóerőjével elégségesen mozgatja a Kiát. A háromhengeres hangja nem éppen fület gyönyörködtető, ereje valahol 110-120 km/óránál kezd drasztikusan elfogyni. A négyhengeres 1,2-es (85 LE) selymesen jár, nyomatéka pedig 95 helyett 121 Nm. Titkos adu lehet a gyári LPG-gázos változat. Az 1,0 literes motorral kapható, 69 helyett 82 lóerős kivitel menetteljesítménye, végsebessége hajszállal jobb a normál háromhengeresénél. A 35 literes gáztartály mellé egy 10 literes üzemanyagtartály dukál, ha kiürülne az LPG-tank, automatikusan átáll benzinre a rendszer. Az LPG-változatra is él a 7 év/150 000 km-es garancia.

Alaphelyzetben 200 literes a csomagtartó, a támla osztva dönthető Alaphelyzetben 200 literes a csomagtartó, a támla osztva dönthető

A Picanto extralistájára olyan tételek is felkerültek, melyek unikumnak számítanak a szegmensben, ilyen például a térdlégzsák, a kormányfűtés, a kulcs nélküli zárrendszer, az elektronikus menetstabilizáló, a visszagurulás-gátló, vagy éppen az elektronikus klímavezérlés. Az ecoDynamics változatok fogyasztását ISG start-stop rendszer, megerősített indítómotor, váltósegéd, alacsony gördülési ellenállású abroncsok és módosított generátorvezérlés mérséklik. Kár, hogy utóbbi extrák közül néhány hazánkban nem rendelhető. Az akciós belépőmodell 2,29 millióba kerül, a legolcsóbb klímás változat pedig 2,5 milliót kóstál. Megfontolandó kisautó a Picanto, élvonalbeli garanciával, ráadásul a gyáriak ötcsillagos Euro-NCAP minősítést várnak tőle.

Az emelkedő övvonal ellenére jó a körkilátás, formás a Picanto hátsója is Az emelkedő övvonal ellenére jó a körkilátás, formás a Picanto hátsója is