Tökéletes kombi

2016. január 11. (hétfő) Lővei Gergely

A legapróbb, mikronos részletekre is kiterjedt a mérnökök figyelme az új Audi A4 Avant tervezésekor.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A középkategóriás Audi modellsorozat történetében először fordul elő, hogy egyszerre indul a lépcsős hátú és a kombi változat forgalmazása – a 6 centivel nyújtott tengelytávú limuzinra már nem kell sokáig várnunk. Az Avant menetpróbáján leginkább arra voltam kíváncsi, milyen újdonságot tudnak még elmondani az A4-esről röviddel a lépcsős hátú menetpróbáját követően? Nem meglepő módon a minőségről volt szó.


Remek a virtuális műszeregység, aki teheti, ne sajnálja rá a felárat Remek a virtuális műszeregység, aki teheti, ne sajnálja rá a felárat
A karosszéria oldalán végigfutó karaktervonal például nem egy egyszerű mélyedés, hanem egy olyan térbeli forma, amely minden fényviszony között jól kirajzolja a fény/árnyék határt. Bő 4 méteren húzódik mindkét oldalon, több karosszériaelemen keresztül, ráadásul a jobb oldalon még a tanksapkát is keresztezi. A különféle anyagokon eltérő technológiával fényeznek, így a fényezés vastagsága is eltérő – a mestersablon kialakításánál figyelembe vették ezt a pár mikronos eltérést is, úgyhogy amikor az ember a kezével végigsimít a már lefényezett karosszérián, az illesztési hézagtól eltekintve nem akad meg a keze. Az utastérnél meglepő problémával szembesültek, a számítógépes tervek alapján elkészített, több mint egy méret hosszú, légkiömlőt is tartalmazó dekorbetétnél nem lettek párhuzamosak a lamellák; a tapasztalt mérnökök segítségével sikerült úgy módosítani a terveket, hogy a megjelenés is tökéletes legyen.
A D-oszlopba rejtett sínen felszalad a kalaptartó a csomagtérfedél nyitásakor, majd elektromotorral mozgatva le is csukódik magától a roló. Bővítés után nem sík a padló A D-oszlopba rejtett sínen felszalad a kalaptartó a csomagtérfedél nyitásakor, majd elektromotorral mozgatva le is csukódik magától a roló. Bővítés után nem sík a padló

Van egy, kifejezetten a kombi karosszériához köthető újdonság, mégpedig a g-tron elnevezésű földgázos változat. Ennél a padlólemez hátsó részét teljesen átalakították annak érdekében, hogy a négy darab acélházas karbontartálynak és a kis méretű benzintanknak helyet találjanak; az utastér mérete nem változik, de a csomagtérpadló alatt már nincs tárolórekesz, és az a fiók is hiányzik, ahol a praktikus csomagrögzítési tartozékokat lehet szállítani, továbbá nincs hely hátsó differenciálműnek sem. Az A4 g-tron első kerekeit a 2,0 literes, B-ciklus szerint működő turbómotor áthangolt, 170 lóerős változata hajtja, a gázüzemű hatótáv több mint 500 km. A forgalmazása csak később indul, és sajnos nem is lehetett kipróbálni...

Még a fényezések közötti mikronos eltéréseket is figyelembe vették a karosszériánál Még a fényezések közötti mikronos eltéréseket is figyelembe vették a karosszériánál

A limuzinnál az 1,4-es alapmotorral kezdtem az ismerkedést, most rögtön a legerősebb A4-est, a 272 lóerős, 3,0 literes V6 TDI-t választottam. Ennél nem a hétfokozatú duplakuplungos, hanem a nyolcfokozatú hagyományos automatikus váltót használják, de mivel ez is észrevétlenül kapcsolgat – ha egy kicsit lassan is több fokozatnyi ugráskor –, az utasok ebből semmit nem érzékelnek. Sajnos a 600 Nm-es nyomaték és a közel 300 lóerő sem nyilvánvaló, hiszen a gázpedál lenyomására ugyan megindul a középkategóriás Audi, de nem olyan vehemenciával, ahogy azt az ember elvárja. Aki sietni akar, annak ezért tennie kell – Dynamic módba kapcsolni a menetprogram-választóval, illetve a váltókart áthúzni S, azaz Sport fokozatba. Alaphelyzetben kényelemre és fogyasztásra optimalizált utazóautó a legerősebb A4-es, de ezen szerencsére lehet változtatni.

Mérges megjelenést kölcsönöz a dupla fénycsík, pedig valójában egy szelíd utazóautó az A4-es Mérges megjelenést kölcsönöz a dupla fénycsík, pedig valójában egy szelíd utazóautó az A4-es

A 2,0 literes négyhengeres TDI-t ezúttal 150 lóerős teljesítménnyel és kézi kapcsolású váltóval, ultra, azaz fogyasztásoptimalizált kivitelben vittem el egy körre. Rögtön feltűnt az elképesztően hosszú áttételezés, az 5. fokozat csak 70 km/óra felett kapcsolható, városi tempónál emelkedőn a 4. fokozat is épp csak elviszi a karosszériát – megoldást jelenthet, ha befizet az ember a hétfokozatú, duplakuplungos váltóra. Természetesen ahogy a többi A4-esnél, ennél sem hallani semmit a motor működéséből – az Audi kínálatában jelenleg csak az A8-as belseje olyan csendes, mint az új középkategóriásé.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Tökéletes kombi

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér